پلیس آمریکا ۹۰۰ معترض طرفدار فلسطین را در دانشگاه‌ها بازداشت کرد

پلیس آمریکا ۹۰۰ معترض طرفدار فلسطین را در دانشگاه‌ها بازداشت کرد
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 - 02:25

روزنامه واشنگتن پست یکشنبه شب گزارش داد که پلیس آمریکا در ۱۰ روز گذشته دستکم ۹۰۰ معترض حامی فلسطین را در دانشگاه‌های این کشور بازداشت کرده است.

العالم - آمریکا

به نوشته واشنگتن پست، دانشگاه‌های آمریکا در روزهای اخیر شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست‌های حمایتی واشنگتن از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه بوده است.

با افزایش حجم و شدت اعتراضات، مدیریت دانشگاه‌های آمریکایی به شیوه‌های بی‌سابقه‌ای تظاهرات‌کنندگان دانشجو را سرکوب کرده‌اند. در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده‌اند.

آمار روزنامه واشنگتن پست نشان می‌دهد که تاکنون دستکم ۹۰۰ نفر در اعتراضات دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی بازداشت شده‌اند. در همین حال، سخنگوی جیل استاین نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب سبز گفت که استاین روز یکشنبه در یک اجتماع حامی فلسطین در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس میسوری بازداشت شد.

جنبش دانشجویان حامی فلسطین پس از تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک اوج گرفت. دانشجویان در حمایت از فلسطین و در مخالفت با اقدام نظامی اسرائیل در غزه تحصن کرده و خواستار عدم همکاری با شرکت‌های شدند که «از آپارتاید اسرائیل سود می‌برند.»

اما مدیریت این دانشگاه خواستار مداخله پلیس و برچیدن چادرهای معترضان شد. این اقدام سرکوبگرانه نه تنها به خاموشی معترضان منجر نشد بلکه باعث شد که اعتراضات به بسیاری دیگر از دانشگاه‌ها کشیده شود.

پربیننده ترین خبرها