نیویورک تایمز: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری زیاد است

نیویورک تایمز: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری زیاد است
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 - 03:46

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داد که احتمال صدور حکم بازداشت مقامات این رژیم از جمله نتانیاهو توسط دیوان بین‌المللی کیفری زیاد است.

العالم - فلسطین اشغالی

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات اسرائیلی گزارش داد که احتمال صدور حکم بازداشت مقامات این رژیم در دیوان بین‌المللی کیفری در ارتباط با جرائم جنگی در غزه بالاست.

مقامات اسرائیلی به نیویورک تایمز گفتند که "ما معتقدیم که دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت علیه تعدادی از مقامات اسرائیلی است..."یک مقام اسرائیلی به این روزنامه گفته که ما همچنین معتقدیم که بنیامین نتانیاهو یکی از افرادی است که دیوان در حکم بازداشت خود از آن نام خواهد برد.

اوایل هفته، خبرنگار انگلیسی داگلاس موری مقاله‌ای را در روزنامه نیویورک‌پست به چاپ رساند و مدعی شد که دیوان کیفری بین‌المللی که درباره عملیات طوفا‌ن‌الاقصی و پاسخ رژیم صهیونیستی به آن تحقیق میکند، در صدد است پرونده‌ جرایم جنگی نتانیاهو، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و یکی از فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل را که احتمالاً رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی است، مطرح کند.

روز جمعه، نتانیاهو، با اشتراک‌گذاری مقاله موری در شبکه «ایکس» (توییتر سابق)، تصریح کرد که تا زمانیکه در قدرت است، «اسرائیل هرگز هیچ‌گونه تلاش دیوان کیفری بین‌المللی برای تضعیف حق ذاتی دفاع از خود را نخواهد پذیرفت».

وی با نادیده گرفتن مرگ 35 هزار فلسطینی که اکثراً‌ زن و کودک هستند، مدعی شد که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه، «فقط جنگ علیه تروریست‌های نسل کش هستند» و تا زمان دستیابی به پیروزی ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها