یورش پلیس نیویورک به دانشگاه کلمبیا و دستگیری تحصن کنندگان حامی  غزه+ ویدیو

چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - 10:05

تصاویر ویدئویی منتشر شده در رسانه ها، لحظه یورش پلیس آمریکا در نیویورک به دانشگاه کلمبیا را برای دستگیری و متفرق کردن دانشجویان تحصن کننده و برچیدن چادرهای معترضانی که به مدت دو هفته در اعتراض به گسترش حملات رژیم اسراییل به غزه دست به تحصن زده بودند، نشان می دهد.

العالم - آمریکا

بنابر این گزارش، شبکه آمریکایی سی ان ان به نقل از یک مقام رسمی اعلام کرد افسران پلیس نیویورک معترضان را دستگیر کردند.

نیویورک تایمز نیز گزارش داد: تعداد معترضان در بیرون از ورودی دانشگاه کلمبیا قبل از حمله پلیس به میزان قابل توجهی افزایش یافته بود.

به نبال حمله پلیس، انجمن اساتید دانشگاه آمریکا، مدیریت دانشگاه کلمبیا را مسئول حوادث پس از یورش پلیس به دانشگاه، دانست.

دانشجویانپلیس نیویورک معترضان حامی فلسطین و خبرنگاران را از اطراف سالن همیلتون بیرون و شماری زیادی از آنها را دستگیر کرده و دستبند زد.

در همین حال شبکه ان. بی. سی نیوز نیز روز چهارشنبه گزارش داد که پلیس نیویورک سیتی در یورش به ساختمان «همیلتون هال» در دانشگاه کلمبیا ۱۰۰ نفر از معترضان و حامیان فلسطین را بازداشت کرد.

پلیس نیویورک پس از ساعت ۹ شب به وقت محلی وارد دانشگاه کلمبیا شد و پس از ساعت ۱۱ شب اعلام کرد که محوطه دانشگاه را از معترضان پاکسازی کرده است.

دانشجویانگروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا خواستار آن هستند که این دانشگاه مبالغ سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج و همکاری با آنها را لغون کند.

پربیننده ترین خبرها