لحظه به لحظه با 213مین روز حمله به غزه/ رفح زیر آتش؛ شهادت 22 غیر نظامی از جمله 8 کودک

لحظه به  لحظه با 213مین روز حمله به غزه/ رفح زیر آتش؛ شهادت 22 غیر نظامی از جمله 8 کودک
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - 09:22

حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری فلسطین امروز (دوشنبه) با تشدید کشتار غیر نظامیان وارد 213 مین روز خود شد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ جنگنده‌ها و توپخانه‌های ارتش رژیم اشغالگر از صبح امروز (دوشنبه) در 213 مین روز حملات مستمر به باریکه غزه و کرانه باختری،‌ با تشدید حملات به رفح، بمباران و گلوله باران شدید مناطق مختلفی از باریکه غزه را از سر گرفتند و با حمله به منازل و مراکز پرجمعیت و خیابان‌های شلوغ، ده ها نفر را به شهادت رسانده یا مجروح کردند.

از سوی دیگر در حمله شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به 11 منزل در رفح، 22 شهروند از جمله 8 کودک به شهادت رسیدند.

بنابر تازه ترین اطلاعات آمار ارایه شده از سوی رسانه های فلسطینی، در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزل خانواده ابو لبده در "حی الجنینه" واقع در شرق رفح 4 نفر از جمله دو کودک شهید شدند. همچنین در حمله جنگنده‌های این رژیم به منزل خانواده قشظه در حی السلام در شهر رفح، 9 شهروند از جمله 4 کودک به شهادت رسیدند.

در حملات هوایی ارتش رژیم اشغالگر به منزلی در خیابان "جرج" واقع در شرق رفح نیز، 4 شهروند از جمله یک کودک شیرخوار به شهادت رسیدند. جنگنده‌های رژیم اشغالگر به منطقه "خربه العدس" در شمال شرق رفح نیز حمله کردند.

تیم‌های دفاع مدنی در استان غزه هم دیروز (یکشنبه) 5 جسد پوسیده مربوط به شهدای خانواده الجعبری را – که منزلشان در اطراف ورزشگاه شهر هدف قرار گرفته بود – از زیر آوار خارج کردند.

منابع بیمارستانی هم آمار شهدای غزه را از ابتدای جنگ در 7 اکتبر سال گذشته تا کنون 34683 نفر و آمار مجروحان را 78018 نفر اعلام کرده اند.

لحظه به لحظه با 213مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:50 | شورای جنگ ادامه عملیات رفح را تصویب کرد

دفتر نتانیاهو: شورای جنگ به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح برای تحت فشار قرار دادن حماس برای آزادی اسرا و دستیابی به اهداف جنگ گرفت.

21:55 | اردوغان: از موافقت حماس با پیشنهاد آتش‌بس استقبال می‌کنیم و امیدواریم که «اسرائیل» نیز دست به همین اقدام بزند.

21:45 | بن‌گویر: ترفندهای حماس را باید با حمله به رفح پاسخ داد

ایتامار بن‌گویر وزیر تندروی رژیم صهیونیستی در واکنش به موافقت حماس با پیشنهاد آتش بس گفت: ترفندهای حماس پاسخی جز حمله به رفح و افزایش فشار نظامی برای ادامه شکست ندارد

20:35 | حماس موافقت خود با پیشنهاد آتش‌بس را به اطلاع میانجیگران مصری و قطری رساند

جنبش حماس: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس موافقت این جنبش با پیشنهاد آنها برای آتش بس را به اطلاع نخست وزیر قطر و وزیر اطلاعات مصر رساند.

مقاومت: توپ اینک در زمین «اسرائیل» است

یکی از رهبران مقاومت در گفتگو با المیادین گفت: میانجیگران و حماس به یک ساختار جدید و دقیقی دست یافتند. ساختار جدید به آتش بس منجر می شود. حماس برای دستیابی به توافق نرمش زیادی از خود نشان و توپ اینک در زمین «اسرائیل» است.

20:16 | حماس مذاکرات آتش بس در غزه را تعلیق کرد

یک منبع حماس گفت که این جنبش پس از رایزنی با گروه های مقاومت تصمیم به توقف مذاکرات آتش بس در غزه گرفته است.

جزئیات بیشتر

19:01 | گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو درباره رفح

آسوشیتدپرس به نقل از سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا:

بایدن بار دیگر نگرانی‌های واشنگتن در مورد عملیات نظامی در رفح را بار دیگر به اطلاع نتانیاهو رساند.

بایدن به نتانیاهو گفت که دستیابی به آتش‌بس با حماس بهترین راه برای محافظت از جان گروگان‌ها در غزه است.

18:54 | مسئول صهیونیست: ما به توافق نزدیک بودیم، اما نتانیاهو آن را به شکست کشانید

یک مسئول رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه به «نیویورک تایمز» گفت که «اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شده بودند، اما اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اروز شنبه - که توسط یک مقام ارشد سیاسی منتشر شد - جنبش را بر آن داشت تا مواضع خود را سخت تر کند».

این منبع گفت که «حماس اکنون خواستار تضمین های بیشتری است تا اسرائیل توافق را به طور جزئی اجرا نکند و سپس به جنگ ادامه دهد».

سخنان این منبع در آمریکا پیش از آغاز تخلیه محله‌های شرقی شهر رفح در جنوب باریکه غزه توسط ارتش رژیم اسرائیل منتشر شد.

18:35 | اعتصاب غذای 17 دانشجو در دانشگاه پرینستون آمریکا

سی‌ان‌ان: 17 نفر از دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه پرینستون در نیوجرسی آمریکا اعلام کردند که تا برآورده شدن مطالبات خود دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

18:18 | دانشگاه اموری در ایالت جورجیا آمریکا با توجه به ادامه تظاهرات دانشجویی در حمایت از فلسطین، تغییر مکان جشن فارغ التحصیلی و لغو برخی فعالیت‌ها را اعلام کرد.

پیش از این روزنامه گاردین با ادامه اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین و اقدام غیرمسئولانه و غیرضروری «گریگوری فنوس» رییس دانشگاه «اموری» (Emory) برای تماس با پلیس، فضای این دانشگاه را پس از حضور نیروی پلیس در آن، به «منطقه جنگی» تشبیه کرده بود.

دانشگاه کلمبیا نیز امروز اعلام کرد که جشن فارغ‌التحصیلی امسال را به دلیل اعتراضات ضدجنگ دانشجویان حامی فلسطین لغو می‌کند.

18:00 | تصاویری از حمله راکتی قسام و سرایا القدس به نظامیان اشغالگر در محور نتساریم

نتساریم

گردان‎های قسام تصاویری از عملیات مشترک با مبارزان گروهان‌های قدس در هدف قرار دادن نظامیان اشغالگر در محور «نتساریم» با راکت‌های "107" منتشر کرد.

17:32 | تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان و اساتید دانشگاه «دپاول» آمریکا برای اعلام همبستگی با غزه

خیزش

17:24 | یک فلسطینی بر روی آوار خانه ویران‌شده‌ خود در شمال غزه، آیاتی درباره صبر و شهادت می‌خواند.

قران

17:06 | ویدئویی از یک سرباز صهیونیست که با تلفن‌همراه خود در حال فیلم‌برداری بود که ناگهان موشک‌های مقاومت بر سر پادگان نظامی صهیونیست‌ها در کرم ابوسالم سقوط کرد.

ن

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد چهارمین نظامی این رژیم در حمله موشکی روز گذشته (یکشنبه) گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس، به پایگاه نظامی کرم ابو سالم در جنوب باریکه غزه و مجاورت مرز مصر کشته شده است.

17:00 | لغو جشن فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا جشن فارغ‌التحصیلی امسال را به دلیل اعتراضات ضدجنگ دانشجویان حامی فلسطین لغو کرد.

دانشگاه کلمبیا به جای برگزاری مراسم سالانه فارغ التحصیلی، مراسم کوچکتری برگزار خواهد کرد و مدرک فارغ التحصلی را به صورت جداگانه و انفرادی به دانشجویان فارغ التحصیل تحویل خواهد داد.

16:38 | آماده‌باش نیروهای مصری در شمال سینا

رویترز به نقل از دو منبع مصری: به دنبال اعلام رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح، مصر سطح آماده‌باش نظامی در منطقه شمال سینا را افزایش داد.

16:22 | ارتش اشغالگر منازل شهروندان در شرق رفح را بمباران می‌کند

بمب

15:35 | آمار شهدای غزه به 34.735 رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که آمار قربانیان حملات ارتش اشغالگر علیه باریکه غزه به 34.735 شهید و 78.108 مجروح افزایش یافت.

14:24 | زخمی شدن 2 صهیونیست در حمله پهپادی حزب الله به ارتش رژیم اسراییل

جزئیات بیشتر

14:06 | کابینه نتانیاهو «حمله به رفح» را تصویب کرد


منابع عبری گزراش دادند که اعضای کابینه این رژیم به اتفاق آرا، آغاز حمله نظامی علیه رفح را تصویب کردند. روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی خاطرنشان کرده که «انتظار می‌رود ظرف چند روز (آینده)»، حمله نظامی اسرائیل علیه رفح آغاز شود.

13:17 | افشاگری یک فرمانده ارتش آمریکا؛ بلایی که پهپادهای غزه بر سر ارتش "اسرائیل" آورده است


جزئیات بیشتر

12:29 | گروهان های قدس صحنه هایی از آماده سازی و شلیک راکت هایی را به نمایش گذاشته است که طی آن مواضع و مراکز دشمن صهیونیستی را در مناطق تحت اشغال باریکه غزه هدف قرار داده است.

بلا

11:46 | ارتش رژیم صهیونیستی دستور "تخلیه فوری" رفح را صادر کرد

جزئیات بیشتر

10:43 | مقاومت فلسطین نظامیان صهیونیست را در محور نتساریم هدف قرار داد


گروه‌های مقاومت فلسطین در تازه حملات خود نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در محور نتساریم در جنوب شهر غزه هدف قرار دادند.

10:35 | حزب الله لبنان مقر فرماندهی لشکر جولان رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد


حزب الله لبنان اعلام کرد مقر فرماندهی لشکر جولان (210) ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه نفح با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار داده است.

10:32 | منابع عبری زبان اعلام کردند آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

10:01 | ویدیوی طنز ، روایتی از شدت سرکوب جنبش دانشجویی حمایت از غزه توسط پلیس آمریکا

طنز
در این ویدیو یک جوان سیاهپوست به همراه دو کودک به خط اضطراری 911 پلیس آمریکا زنگ می زند و خود را معلم معرفی و درخواست کمک می کند و می گوید که در مدرسه تیراندازی شده و دو نفر از دانش آموزانم زخمی شده اند. اما پلیس به جای کمک فوری، او را در حالت انتظار قرار می دهد و تلفنش را قطع می کند.
اما همین لحظه فکری به ذهن مرد سیاه پوست می رسد و دوباره تماس می گیرد و می گوید اینجا جوانی است که یک چفیه پوشیده است و شعار می دهد "فلسطین را آزاد کنید" در این لحظه بلافاصله پلیس سر می رسد و فریاد می زند: اف بی آی .. در باز باز کنید.
نیروهای پلیس به سرعت وارد می شوند و فریاد می زنند: "روی زمین دراز بکشید.. اینجا یک مرد سیاه پوست اسلحه در دست دارد." شخص می گوید این اسلحه نیست بلکه یک موبایل است. اما پلیس به آنها شلیک می کند.

09:00 | تخریب، آتش سوزی و کشتار فلسطینیان در حمله شب گذشته (یکشنبه) به خانه شهروند فلسطینی در رفح در جنوب غزه که از سوی جنگنده های رژیم اشغالگر بمباران شد.

تخر

07:22 | سه نظامی کشته شده رژیم صهیونیستی در حمله موشکی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس، به پایگاه نظامی کرم ابوسالم

به دنبال حملات غافلگیرانه موشکی روز گذشته (یکشنبه) حماس، رسانه های فلسطینی از کشته و زخمی شدن دست کم 13 نظامی اسراییلی خبر داده بودند.

07:31| ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد

وزیر خارجه ترکیه هشدار داد اگر منطقه از جنگ کنونی غزه درس نگیرد، ممکن است این درگیری‌های در آینده باز هم تکرار شود.(جزییات بیشتر)

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها