واکنش های گسترده به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق

واکنش های گسترده به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق
سه شنبه 14 فروردين 1403 - 08:44

موج محکومیت حمله تروریستی روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی و 6 عضو دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد. 

العالم - ايران

کشور عمان نیز حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم و تاکید کرد این حمله نقض حاکمیت سوریه و کلیه قوانین و مصونیت های بین المللی است که خواستار حفاظت از هیات های دیپلماتیک و کنسولی است.

‏وزارت امور خارجه عمان در بیانیه‌ای بر لزوم توقف تشدید تنش در منطقه و رد تجاوزات و سایر اقدامات تهدید کننده ی امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و شفای عاجل زخمی ها را آرزو کرد.

وزارت امور خارجه قطر نیز حمله به کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار کنوانسیون‌های بین‌المللی و قوانین دیپلماتیکی دانست که حمله به مقر نمایندگی‌های دیپلماتیک را جرم می داند.

قطر حمله به مراکز و هیات های دیپلماتیک را مردود دانست و خواستار حمایت از آنها مطابق با قوانین بین المللی شد.

وزارت خارجه اردن نیز به نوبه خود ،هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق را نقض جدی قوانین بین المللی و حمله به حریم ساختمان های دیپلماتیک دانست.

وزارت خارجه پاکستان نیز تجاوز رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را نقض غیرقابل قبول حاکمیت سوریه و تضعیف ثبات و امنیت آن دانست.

وزارت خارجه روسیه نیز به نوبه خود حمله به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه را به شدت محکوم و تاکید کرد این اقدامات تجاوزکارانه "اسرائیل" کاملا غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

پیشتر امارات نیز حمله به هیات دیپلماتیک ایران در دمشق را محکوم کرده بود.

وزارت امور خارجه دولت یمن در صنعا نیز تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و با تاکید بر اینکه این حمله، تجاوز آشکار به آداب و رسوم و قوانین و تجاوز به حاکمیت دو کشور برادر است، بر همبستگی یمن با ایران و سوریه و حق آنها برای پاسخگویی و دفاع از خود تاکید کرد.

یمن خاطرنشان کرد: این تجاوز در چارچوب حمایت مستمر آمریکا و انتقام جویی صهیونیستی - آمریکایی از مواضع درست و شرافتمندانه ایران و سوریه در قبال مساله فلسطین است.

علی القحوم، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله، نیز در همین راستا با تاکید بر محکوم کردن تجاوز آشکار، جنایتکارانه و خائنانه به کنسولگری ایران در دمشق خاطرنشان کرد : این جنایت، دست درازی این رژیم در ارتکاب جنایات و نقض حاکمیت دولت سوریه و ادامه سلسله جنایاتش را ثابت می کند.

محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا، تجاوز اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد و در توئیتی در «ایکس» تاکید کرد تجاوز اسرائیل تلاشی بزدلانه ر برای به دست آوردن تصویر پیروزی است. و این حمله نقض حاکمیت سوریه و تجاوز آشکار به دو کشور دوست به دلیل مواضع خود در حمایت از فلسطین است.

حزب الله – عراق، شهادت سردار محمدرضا زاهدی و شهدای سپاه پاسداران در پی حمله جنایتکارانه به کنسولگری ایران در دمشق را به سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، تسلیت گفت.

جنبش حماس همچنین تجاوز رژیم صهیونیستی را محکوم و تاکید کرد این حمله، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حمله به حاکمیت سوریه و ایران است و از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست با توقف تجاوزات رژیم به نوار غزه و منطقه که سست کننده ثبات و امنیت بین المللی است، این رژیم و رهبران جنایتکار آن را از اقدامات خود بازدارد..

جنبش جهاد اسلامی نیزحمله خائنانه صهیونیست ها به ساختمان کنسولگری ایران را تلاشی از سوی دشمن اسرائیلی برای گسترش تجاوزات و فرار از شکست در غزه دانست.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز به نوبه خود، در بیانیه‌ای این حمله را با شدیدترین عبارات محکوم و آن را «تنش بزرگ» و «تروریسم دولتی سازمان‌یافته» توصیف کرد.

عبدالمجید شدید، یکی از اعضای شورای انقلابی جنبش انتفاضه فتح نیز به نوبه خود تاکید کرد عملیات ترور ناجوانمردانه، نخواهد توانست تهران و کشورهای محور مقاومت را از نقش خود در حمایت از فلسطین، خدشه دار کند وهمچنان حامی مردم و مقاومت فلسطین اشغالی تا آزادی فلسطین از لوث دشمن صهیونیستی باقی خواهد ماند.

روابط عمومی سپاه پاسداران عصر دوشنبه از شهادت سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی، سردار سرتیپ محمدهادی حاج رحیمی و پنج مستشار نظامی ایرانی همراه آنها در سوریه در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی درحمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق عصردوشنبه خبر داد.

پربیننده ترین خبرها