خبرنگار العالم:

تاکید تهران برپاسخ تلافی جویانه تل آویو را به وحشت انداخت + ویدیو

سه شنبه 14 فروردين 1403 - 10:03

تهران حق خود را در پاسخ به تجاوزات رژیم اشغالگر اسراییلی به کنسولگری اش در دمشق محفوظ دانسته و "اسرائیل" را مسئول عواقب این جنایت تروریستی میداند؛درمقابل تل آویو سطح هشدار امنیتی را در تمامی ماموریت های دیپلماتیک خود افزایش داد.

العالم - ایران

ایران همچنین از شورای امنیت خواست تا جلسه ای فوری برای بحث در مورد این حمله برگزار کند.

خبرنگار شبکه العالم در گزارش خود در خصوص این حمله ددمنشانه به کنسولگری ایران در دمشق گفت:"

حمله عمدی صهیونیست ها به ساختمان کنسولگری ایران در محله مزه دمشق که بیش از 30 سال در خدمت شهروندان بوده و هدف قرار دادن آن در ساعات شلوغی و ازدحام ؛ جنایتی است که تمام موازین دیپلماتیک را در سطح جهانی زیر پا می گذارد.

گستردگی این حمله ساختمان های نزدیک سفارت و کنسولگری ایران را تحت تأثیر قرار داده وخسارات قابل توجهی به اموال عمومی وشخصی مردم در این منطقه وارد کرده است.

این حمله وحشیانه به کنسولگری ایران در "مزه" دمشق؛ 6 نفر شهيد وزخمي به جا گذاشت و سفیر ایران وخانواده اش علاوه بر ساکنان این محله جان سالم به در برده اند.

حسین اکبری سفیر ایران در سوریه درباره این حمله گفت: من در دفترم بودم و می بینید که چه بر سر پنجره های اتاق و دفترم آمده است، رژیم صهیونیستی به خوبی می داند که این جنایات براساس حق طبیعی و بدیهی ما وطبق قوانین بین المللی بی پاسخ نمی ماند .

دمشق به سرعت این حمله "اسراییل" را محکوم کرد و حاضرست که با تمام قوا وتوان دیپلماتيك خود دوشادوش جمهوری اسلامی ایران بایستد.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه گفت: "

ما تسلیت خود را نسبت به تلفات انسانی این حملات که بدون هیچ توجیهی علیه نهادهای دیپلماتیک انجام شده، ابراز نموده و بر لزوم تداوم روابط سوریه و ایران تاکید كرديم زیرا این روابط بر مبناي اخلاق و مبتنی بر ارزش ها وبرخلاف انچه كه غرب در حمایت غیرانسانی خود از جنایتهای این چنینی "اسرائیل" انجام می دهند بنا شده است" .

جمهوري اسلامي ایران از طریق دیپلماسي خود دشمن صهیونیستی را به پاسخی کوبنده به این جنایت تهدید کرد وتاکید نمود که رژیم صهیونیستی با این حمله صفحه دیگری را به کارنامه جنایاتش در غزه، سوریه و لبنان افزود.

تصاوير گرفته شده بيانگر زشتی این حمله"اسرائیل" به ساختمانی است كه به مدت 30 سال به شهروندان سوری خدمات ارايه كرده ، اما به گفته منابع ایرانی، دیری نمی پاید که ایران پاسخ قاطعانه ای به این جنابات خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها