اختصاصی العالم؛

مقام بلندپایه ایرانی زوایای پنهان عملیات "وعده صادق" را فاش کرد

دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 - 22:22

یک مقام بلندپایه ایرانی، برای نخستین بار از زوایای پنهان روزهای قبل از حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به خاک فلسطین اشغالی پرده برداشت.

العالم- ایران

در سحرگاه ۲۳ فروردین به نیروهای ایرانی دستور داده شد تا به اهدافی در فلسطین اشغالی حمله کنند. آن شب، ترس و وحشت بر صهیونیست‌ها حاکم شد و آمریکا، فرانسه و انگلیس در تلاشی مذبوحانه به منظور دفع موشک‌ها و پهپادهای ایرانی، به کمک رژیم صهیونیستی شتافتند.

یک مقام بلندپایه ایرانی در گفت‌وگو با العالم، از زوایای پنهان روزهای پیش از انجام عملیات "وعده صادق" سخن گفت؛ حمله‌ای که با توجه به حجم و نوعش، در تاریخ رژیم اشغالگر بی‌سابقه بوده است.

او گفت:‌ساعتی بعد از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، تهران تصمیم گرفت به این جنایت، پاسخ نظامی دهد.

او افزود:‌ رهبری نظامی در ایران آماده پاسخ فوری بود ولی هیئت دیپلماتیک خواست که به آن فرصت کافی برای فراهم کردن بستر و انجام برخی تماس‌های دیپلماتیک داده شود. اما، هنگامی‌که این یقین حاصل شد که ایران به این جنایت رژیم اشغالگر، پاسخ خواهد داد تماس‌های دیپلماتیک افزایش یافت و وزیران خارجه آلمان، اسپانیا، انگلیس و قبرس پیشگامان در این تماس‌ها بودند.

این مقام مسئول ایرانی خاطرنشان کرد: واشنگتن همچنین پیام‌های خود را از طریق سه کانال به ایران ارسال می‌کرد و به تهران نسبت به استفاده از موشک‌های بالستیک در هرگونه پاسخ نظامی‌اش هشدار می‌داد و از ان می‌خواست که منافع آمریکا را هدف قرار ندهد.

او همچنین گفت:‌ تهران تأکید کرد که پایگاه‌های آمریکا در سرتاسر منطقه را هدف قرار خواهد و بر این اساس، ایران به کشورهای میزبان پایگاه‌های آمریکایی هشدار داد در صورتی‌که از این پایگاه‌ها حمله‌ای علیه ایران صورت بگیرد این پایگاه‌ها در تیررس موشک‌ها و پهپادهای ایرانی قرار خواهند گرفت.

تنها ۲۰ دقیقه بعد از عملیات "وعده صادق"، وزیر خارجه آلمان با همتای ایرانی خود تماس تلفنی برقرار کرد.

این مسئول ایرانی تأکید کرد که تهران به میانجیگران گفت که پاسخ به جنایت اسرائیل حتمی و اجتناب‌ناپذیر است ولی در صورت توقف جنگ علیه غزه، سطح پاسخ نظامی به این رژیم می‌تواند محدود باشد.

عملیات "وعده صادق" با هدف پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد، این عملیات که واجد ویژگی‌هایی همچون قدرت و سرعت به نسبت فاصله جغرافیایی بود، توانست ظرفیت‌ها و توانایی بازدارندگی رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها