رسیدگی دیوان لاهه به شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان

رسیدگی دیوان لاهه به شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 - 12:24

دیوان بین‌المللی دادگستری، عالی‌ترین نهاد قضایی در سازمان ملل، قرار است امروز سه‌شنبه در دادخواستی از سوی نیکاراگوئه علیه آلمان رای خود را صادر کند. 

العالم - فلسطین اشغالی

اين حكم دیوان بین‌المللی دادگستری بر اساس دادخواست نيكاراگوئه مبني بر اتهام آلمان به نقض کنوانسیون نسل‌کشی 1948 از طریق تهیه سلاح به رژيم صهيونيستي برای بمباران غزه، صادر ميشود.

نیکاراگوئه از دیوان بین المللی دادگستری در لاهه خواسته بود تا اقدامات اضطراری را جهت توقف ارسال سلاح برلين به رژیم اشغالگر "اسراییل" اعمال كند.

نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایتش از موجوديت نامشروع و موقت "اسراييل" انتقاد کرده است و دادن سلاح به اين رژیم در منطقه را "مایه تاسف و حقارت" دولت آلمان دانست.

نیکاراگوئه همچنین از اين دادگاه درخواست 5 اقدام موقت کرد که برجسته ترین آنها "توقف فورى ارسال تجهیزات آلمان در ،به ویژه تجهیزات نظامی خود به "اسرائیل" بوده است."

وکلای هر دو کشور (آلمان و نيكاراگوئه) استدلال های خود را در جلسه استماع اوایل ماه جاری ارائه کرده بودند وآلمان نيز در پاسخ گفته بود كه " امنیت "اسرائیل"محور مركزي سیاست خارجی ماست، واين كار نیکاراگوئه کمک‌های نظامی ما به اين "دولت یهودی" را آشكارا وبه شدت مخدوش کرده است".

در اين خصوص کریستین تیمز، نماینده آلمان به قضات گفته است: "با بررسی دقیق، اتهامات نیکاراگوئه از بین خواهد رفت".!!

پربیننده ترین خبرها