اعتراض های دانشجویی در آمریکا و ترس و نگرانی نتانیاهو از بازداشت

سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 - 20:47

خیزش دانشجویان دانشگاه‌ها در آمریکا و اروپا و بسیاری از کشورهای جهان علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، به کابوسی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است؛ این در حالی است که نتانیاهو میان حمله به رفح و اسرا و میان گانتس و اسموتریچ سردرگم شده و احتمال صدور حکم بازداشت وی از سوی دادگاه لاهه به دغدغه‌ اصلی وی تبدیل شده است.

العالم ـ آمریکا

دکتر محمد علی، اندیشمند سیاسی فلسطینی، درباره میزان تأثیر اعتراض های دانشجویی در جهان به ویژه در آمریکا، بر رژیم صهیونیستی و چهره آن، تأکید کرد که این اعتراض ها بر رژیم صهیونیستی و آمریکا و شاید کل تمدن غربی تأثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: این اعتراض ها نشان داد که رژیم صهیونیستی و قدرت های استکباری حامی این رژیم گمان می‌کردند که با این تکنولوژی عظیم که در اختیار دارند، هر آنچه را که می‌خواهند، می‌توانند بر مردم تحمیل کنند. اما واقعیت آن است که این تکنولوژی و جریان عظیم اطلاعات بر خلاف منافع آنها پیش رفت و نشان داد که آنها دروغگو و فریبکار هستند و تمام تلاش‌های آنها برای معرفی‌کردن «اسرائیل» به عنوان یک قربانی و ظاهر شدن در نقش مدافع حقوق بشر و آزادی بیان خنثی شده است. چنانچه دیپلمات سابق رژیم اسرائیل در این باره گفت که آنچه که امروزه در جهان علیه رژیم اسرائیل و آمریکا رخ می دهد، باتلاقی است که این رژیم در آن گرفتار شده است.

روزهای آتی برای رژیم صهیونیستی بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود. مبادله اسیران و حمله به رفح از جمله چالش‌های فراروی نتانیاهو است و به گفته کارشناسان صهیونیست، نتانیاهو در این خصوص اختیار تام ندارد.

رژیم صهیونیستی در یک سردرگمی واقعی بسر می‌برد و این هفته برای نتانیاهو و وزرای او بسیار تعیین‌کننده است؛ چرا که باید مساله رفح و مبادله اسیران و احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه لاهه را پشت سر بگذارد.

پربیننده ترین خبرها