گزارش العالم از تنگنای کارگران فلسطینی از سوی اشغالگران صهیونیست در شرایط روز کارگر در فلسطین اشغالی

چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - 13:08

اقدامات رژیم اشغالگر در زمینه حملات جنایتکارانه و همچنین جلوگیری از ورود کارگران فلسطینی به محل کارشان در سرزمین های اشغالی عرصه را بر خانواده های فلسطینیان تنگ تر کرده است. 

العالم فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در الخلیل واقع در کرانه باختری فلسطین،‌ روز کارگر در فلسطین به دلیل حملات رژیم اشغالگر و جلوگیری از ورود کارگران به محل کارشان در سرزمین های اشغالی که بیشتر از 7 ماه از این شرایط می گذرد، برای کارگران فلسطینی به سختی می گذرد و همین مساله به بحرانی تر شدن وضعیت رو به وخامت اقتصادی آنها منجر شده است.

روز کارگر با توجه به بسته شدن گذرگاه ها و شهرها در سراسر کرانه باختری، برای کارگران فلسطینی با سختی و دشواری دوچندان همراه است آنها از مقامات مسئول فلسطینی خواهان کمک در این زمینه هستند.

درهمین زمینه خبرنگار العالم با خضرعیایده یکی از کارگران در کنار ساختمانی که در جستجوی کار بود،گفت وگو کرده است. او پس از بسته شدن همه درها به رویش و پس از ماه‌ها توقف اجباری کار در سرزمین‌های اشغالی، دیگر قادر به خرید نیازهای ضروری فرزندانش نیست.

وی به خبرنگار العالم گفت: «وضعیت کارگران امروز بسیار اسفبار است، هفت ماه است که بیکار شده ایم و هیچ کس حال ما را نمی پرسد، حتی اگر کار پیدا شود، به دلیل رکود اقتصادی دستمزدها بسیار پایین است.

اداره مرکزی آمار فلسطین گزارش داده است که حدود 870 هزار کارگر کرانه باختری فلسطین به دلیل نصب بیش از 800 مانع ثابت و سیار از سوی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری در آستانه بیکاری و فلج شدن چرخه اقتصادی خانواده هستند زیرا نرخ رکود اقتصادی در طول جنگ به 45 درصد افزایش یافته و زیان های مالی روزانه بین 20 تا 25 میلیون شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) در روز متغیر است.

شایان ذکر است که با بسته شدن بازار کار در سرزمین های اشغالی در برابر فلسطینیان، درآمد سالیانه حدود سه میلیارد دلار دچار آسیب شده است.

کارگران فلسطینی اکنون بین چکش اشغالگران و سندان وخامت اوضاع اقتصادی به سر می‌برند و منتظر هستند تا مقامات مسئول فلسطینی به داد آنها برسند.

پربیننده ترین خبرها