«روز نکبت»؛ زخمی که بعد از ۷۶ سال همچنان درحال خونریزی است!

«روز نکبت»؛ زخمی که بعد از ۷۶ سال همچنان درحال خونریزی است!
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 - 14:23

زخم عمیق حادثه روز «نکبت» (تاسیس رژیم صهیونیستی) در هفتاد و ششمین سالگرد این واقعه همچنان مانند خنجری بر پشت فلسطینی ها آنان را آزار می دهد، ساکنان این سرزمین هم اکنون با دوره جدیدی از مصیبت، وحشی گری و جنگی همراه با نسل کشی در باریکه غزه مواجه هستند.

العالم - فلسطین

بنابر این گزارش، امروز (چهارشنبه 15 می 2024/ 26 اردیبهشت 1403) مصادف است با 76امین سالروز جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین که در نهایت به اشغال این سرزمین و آواره شدن شمار زیادی از فلسطینیان منجر شد.

در آن زمان اشغالگران صهیونیست مرتکب بیش از 70 جنایت وحشیانه علیه ملت فلسطین شدند و طی آن بیش از 531 شهر و روستا ویران شد و 774 روستای دیگر به تصرف اشغالگران درآمد و بیش از 800 هزار فلسطینی از سرزمین و خانه خود آواره شدند.

واژه روز نکبت نزد ملت فلسطین یادآور اشغال و بیرون راندن اجباری آنها از سوی صهیونیست‌ها و با حمایت گسترده انگلیسی‌ها، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها است.

اکنون با وجود گذشت بیش از 76 سال فلسطینهای گرفتار در فاجعه تمام عیار جنگ غزه همچنان از خانه های خود آواره اند و زیر بمبارانهای مداوم رژیم صهیونیستی و بدون داشتن کمترین امکانات زندگی خودشان را سپری می کنند.

در حوادث غمبار سال 1948 که با مداخله نظامی عربها بر ضد اشغالگران صهیونیست همراه بود دست کم 10 هزار فلسطینی به شهادت رسیدند.

بر اساس آمار مرکز آمار فلسطین «نکبت» منجر به آوارگی یک میلیون فلسطینی از مجموع ۴/۱ میلیون نفر از آنان شد. این افراد در 1300 شهر و روستای فلسطین زندگی می کردند اما به زور اسلحه و تهدید مجبور به ترک خانه هایشان شدند و به کرانه باختری و باریکه غزه و کشورهای همجوار فلسطین پناه بردند.

در حوادث اشغالگرانه سال 1948 صهیونیستها 774 شهر و روسیتای فلسطین را غصب نمودند و 531 روستا را به طور کامل ویران کردند.

به شهادت تاریخ در آن زمان 70 فاجعه و جنایت علیه فلسطینی ها به ثبت رسیده که در نتیجه آن 15 هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند.

در حوادث روز نکبت رژیم اشغالگر «اسراییل» در بخش وسیعی از خاک تاریخی فلسطین اعلام موجودیت کرد.

آمارهایی که به تازگی منتشر شده حاکیست تعداد جمعیت فلسطینی ها در سراسر جهان در پایان سال 2023 به 14 میلیون و 630 هزار نفر رسیده که در مقایسه با سال 1948 ده برابر شده است.

پربیننده ترین خبرها