پایان حمایت از تروریست ها با توافق آمریکا و روسیه

پایان حمایت از تروریست ها با توافق آمریکا و روسیه
شنبه 16 دی 1391 - 23:05

العالم - یک نماینده پارلمان سوریه، حل بحران این کشور را به توافق میان آمریکا و روسیه و توقف حمایت از مخالفان مسلح منوط دانست.

"زهیرغنوم" به شبکه خبری العالم، گفت: جز با توافق آمریکا و روسیه در نشست ماه جاری و گام نهادن در راستای حل بحران، هیچ گونه پیشرفت سیاسی در سوریه به وجود نخواهد آمد.
نماینده مجلس سوریه افزود: در صورت توافق این دو کشور، آمریکا به همپیمانان و مزدوران دستور خواهد داد تا حمایت های مالی، تسلیحاتی و رسانه ای را از تروریست ها پایان دهند؛ در چنین وضعیتی ما شاهد عقب نشینی  تروریست ها از عرصه سوریه خواهیم بود.
الاخضر الابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در تلاش است تا در ماه جاری نشستی را با هدف حل بحران سوریه و دستیابی به راه حلی برای آن میان آمریکا و روسیه برگزار نماید و قرار است این نشست به سرآغازی برای پیشرفت طرح وی در راستای حل بحران سوریه تبدیل شود. الابراهیمی تأکید کرده است که تنها در صورت توافق طرف های مرتبط با بحران سوریه طرح خود را ارائه خواهد کرد.
زهیر غنوم درباره اخبار منتشر شده مبنی بر دستگیری " محمد الظواهری" برادر " ایمن الظواهری" رهبر سازمان تروریستی القاعده در سوریه گفت: این امر برای سوریه از اهمیت خاصی برخوردار نیست و هیچ گامی در راستای بهبود وضعیت کشور به شمار نمی آید؛ زیرا تروریست های تکفیری ها بر این باورند که فقط آنها بر حق هستند و دیگران را کافر و گمراه می دانند.
زهیر غنوم، نماینده پارلمان سوریه افزود: القاعده، افراد زیادی برای هدایت عملیات تروریستی یا جایگزینی افراد دستگیر شده در یمن، افغانستان و اماکن دیگر دارد.
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت روز گذشته نوشته بود: نیروهای امنیتی سوریه، محمد الظواهری برادر رهبر سازمان تروریستی القاعده را در گردهمایی گروههای تروریستی مخالف دولت دمشق، در درعا در جنوب آن کشور دستگیر کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها