اهداف فرانسه از دخالت نظامي در مالي

اهداف فرانسه از دخالت نظامي در مالي
دوشنبه 25 دی 1391 - 23:14

قاهره، (العالم) - كارشناس مسائل آفريقا گفت: فرانسه تلاش مي كند تا با مداخله نظامي در مالي، نفوذ خود را كه در بسياري از كشورهاي آفريقايي کمرنگ شده یا از بین رفته، بار دیگر به دست بياورد.

"محمد عزّالعرب" عصر دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: دولت مالي به دنبال ناتواني در زمينه سلطه بر گروه هاي اسلامي مسلح كه ده ماه است بر قسمتي از كشور و به ويژه بخش های غربي مسلط شده اند، از فرانسه تقاضاي مداخله نظامي كرده است.
عز العرب افزود: مهم ترين هدف فرانسه از مداخله نظامي در كشور مالي، حفظ و بازيابي منافع پاريس به ويژه در غرب آفريقاست.
وي تاکید کرد: فرانسه با تعدادي از كشورهاي آفريقايي ناخرسند از حضور گروه هاي اسلامي تندرو كه در حال تسلط بر بخشهايي از مالي هستند، همكاري دارد.
عزالعرب درباره اهداف مداخله نظامي فرانسه و كشورهاي غربي  درمالي و كل قاره آفريقا گفت: مداخله كشورهاي غربي به ويژه فرانسه در مالي براي اين كشور و نظام حكومتي آن مشكل آفرين است زيرا دولت را در مقابله با گروه هاي تندرو مسلح  ناتوان نشان مي دهد و گرايش مقاومت را در مردم  مالي به وجود مي آورد.
وي افزود: مداخله غرب باعث مي شود كه مردم درگيري موجود را جنگی ميان مقاومت اسلامي و ارتش هاي جنگجوي غربي - و نه جنگ دولت با گروه هاي غير قانوني- بپندارند، بنابراين با شرايط موجود، مالی در اين مرحله حساس با مشكل واقعي روبرو مي شود.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها