فرانسه به شورای امنیت در حمله به مالی گزارش داد

فرانسه به شورای امنیت در حمله به مالی گزارش داد
سه شنبه 26 دی 1391 - 08:38

در ادامه درگیری‌ها نظامی در کشور مالی، شورای امنیت سازمان ملل جلسه ای پشت درهای بسته برگزار کرد تا فرانسه اعضای این شورا را در جریان آخرین تحولات و عملیات نظامی خود در این مستعمره سابق خود قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه این جلسه که با محوریت تحرکات و سخنان نماینده فرانسه برگزار شد، به بررسی پیشروی شورشیان اسلامگرا در مالی و حملات هوایی ارتش فرانسه به این مستعره سابق خود در آفریقا اختصاص داشت.
در پایان جلسه شورای امنیت جرالد آرد نمایند دایم فرانسه در سازمان ملل بر خلاف عرف به جای رییس دوره‌ای این شورا به جمع خبرنگاران آمد و درباره نشست امروز این شورا سخنرانی کرد. وی که تلاش داشت علیات هوایی ارتش فرانسه را علیه شورشیان مالی توجیه کند، گفت: ما خواستار برگزاری این جلسه بودیم تا عملیات ما در مالی با شفافیت کامل انجام شود.
وی تصریح کرد: ما همه اعضای شورای امنیت را در جریان عملیات خود قرار داده و از آخرین تحولات با خبر خواهیم کرد. نمایند دایم فرانسه در سازمان ملل مدعی شد که همه پانزده عضو شورای امنیت از عملیات ما در مالی دفاع می‌کنند و آن را مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت می‌دانند.
وی با اشاره به ارسال نیروی زمینی به باماکو تاکید کرد: در نهایت راه حل مساله مالی سیاسی خواهد بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها