فعال انگليسي: بايد به مرسي فرصت داد

فعال انگليسي: بايد به مرسي فرصت داد
شنبه 7 بهمن 1391 - 13:33

لندن (العالم)- عضو مؤسسه پادشاهي امور بين الملل انگليس، از احزاب مخالف رئيس جمهور مصر و اخوان المسلمين خواست به مسئولان جديد این کشور براي تمركز بر امور اجرايي فرصت كافي بدهند.

"عبدالله حموده" شنبه در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: مصر در حال گذر از مرحله انتقالي است و هنوز ثبات در اين كشور برقرار نشده و طرفهاي سياسي مختلف با يكديگر درگيرهستند و هر گروه تلاش مي كند خود را توجيه كند.
وي خاطرنشان کرد: اخوان المسلمين تشكيل دولت و پايان رساندن مرحله انتقالي را كه با تشكيل پارلمان جديد تكميل خواهد شد، جزو عملكرد موفق خود مي داند؛ در حالي كه مخالفان معتقدند اين پايان ماجراي انقلاب نيست و گروه اخوان به وعده هاي انتخاباتي و برنامه هاي خود عمل نكرده است.
عضو مؤسسه پادشاهي امور بين الملل انگليس، افزود: بسياري از ناظران معتقدند گرايش به سوي اخواني كردن دولت تخلف است و رسانه ها و نهادهاي قضايي را محدود مي كند؛ از سوي ديگر اخوان المسلمین تنها گروه سياسي صلاحيت دار و سازماندهي شده بود  كه توانست در انتخابات پيروز شود اما گروههاي ديگر از پايمال شدن حقوقشان توسط رژيم مبارك نگران بودند.
حموده خاطرنشان كرد: وضعيت مصر متشنج است، و اميدوارم مسئولان این کشور با برقراري ثبات و مخالفان با اعطاي فرصت بيشتر به آنان براي تمركز بر امور اجرايي با يكديگر همكاري كنند اما متاسفانه مخالفان تاكنون مواضع منطقي و مناسبي اعلام نكرده اند.
fz-25-22:06
 
 
 

پربیننده ترین خبرها