تسخیری در مصاحبه با العالم: تکفیر نشانه جهل است

تسخیری در مصاحبه با العالم: تکفیر نشانه جهل است
يکشنبه 8 بهمن 1391 - 22:41

مشاور عالي رهبر معظم انقلاب اسلامي در امور جهان اسلام، صدور فتواهاي تكفيري را نشانه جهل صاحبانش درباره اسلام واقعي دانست.

آیت الله "محمد علي تسخيري" شامگاه یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم اظهار داشت: جهل و تعصب عاملي است که به دشمنان براي اختلاف افكني در ميان مسلمانان كمك مي كند.
اختلاف عملی کفر است
آیت الله تسخيري با هشدار درباره اهانتهاي مزدوران استعمار به مقدسات مذاهب مختلف، تأکید کرد: اگر بفهميم اختلاف عملي ونه ذهني به معنای كفر است، در اين صورت به ايمان خويش باز خواهيم گشت و تمام اختلافات مذهبي و تكفير و امثال آن را كنار مي گذاريم .
ریشه تقریب مذاهب اسلامی در عمق تفکر اسلام
آیت الله تسخيري با اشاره به همکاری‌هایش در برگزاری ده‌ها كنفرانس و شرکت در صدها كنفرانس تقريب امت اسلامي طي چهار دهه اخير، اظهار داشت: تقريب مذاهب اسلامي در عمق تفكر اسلامي ريشه دارد.
وي تأکید کرد: هر نوع اقدام تحقير آمیز، دور كردن امت اسلامي از واقعيت و مشغول كردن مسلمانان به يكديگر، و سعي براي نابودي تمام عناصر مقاومت، همگي تله هاي شيطاني است كه امت اسلامي به زودي برآن غلبه خواهد كرد، و خواهد فهميد كه امكاناتش به وي فرصت تشكيل بزرگترين امت روي زمين را خواهد داد.
تكفير امت اسلامي را نابود می‌کند
آیت الله تسخيري با اشاره به صدور فتواهای تکفیری از سوی برخی افراد، اظهار داشت: اسلام صدور فتواهاي تكفيري را تاييد نمي كند؛ این‌گونه فتواها نشانه جهل صاحبانش درباره اسلام واقعي است.
وي گفت: اختلافات در امت اسلامي در حدود اجتهاد طبيعي است؛ اما تكفير باعث نابودي امت اسلامي مي شود و علمای همه مذاهب بايد واقعیت تهديد آمیز تكفير را درك كنند.
انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه مسلمانان جهان است
مشاور عالي رهبر معظم انقلاب اسلامي در امور جهان اسلام  تصريح كرد: انقلاب اسلامي ايران، متعلق به مسلمانان جهان است نه يك گروه خاص؛ اين انقلاب، شيعی و یا قومیت گرا و يا محدود به مرزهاي جغرافيايي نيست، بلكه به تمام معنا یک انقلاب اسلامي است؛ لذا افرادي كه اين انقلاب را مذهبي مي دانند، يا نادانند و يا مزدوران قدرتهای استكباری و دشمنان امت اسلامي هستند.
ضرورت بهره برداری ملتها از بیداری اسلامی
آیت الله تسخیری با بیان اينكه بيداري اسلامي بسياري از رژيمهاي استبدادي در منطقه را سرنگون كرد، بر ضرورت استفاده ملتهاي اسلامي از اين بيداري براي نابودسازي مستبدان تاكيد کرد.
شعارهای ملت بحرین انسانی است
آیت الله تسخيري با اشاره به انقلاب بحرين و برخورد دوگانه قدرتهاي جهاني و منطقه اي با آن، گفت: شعارهاي ملت بحرين، انساني و مبتني بر آزادي براي تعيين سرنوشت است؛ لذا اوضاع این کشور هنگامی به روال عادي بازمي گردد كه در آن حق به حقدار برسد.
al-27-22:00

پربیننده ترین خبرها