اعتراض فرانسوی ها به حمایت قطر از تروریستها

اعتراض فرانسوی ها به حمایت قطر از تروریستها
دوشنبه 16 بهمن 1391 - 11:41

رئیس حزب سوسیالیست قطر، حمایت قطر از گروه‌های تروریستی در شمال مالی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هارلم دزیر"، تساهل قطر در قبال گروههای تروریستی در شمال مالی را محکوم کرد و از مسئولان قطری خواست در خصوص این مسئله "توضیح سیاسی" دهند.
وی با اشاره به انتقاد شماری از مسئولان سیاسی قطر از دخالت نظامی فرانسه در مالی، تأکید کرد: قطر که همواره حمایت مالی از گروه های تروریستی را رد می کند، باید دراین مورد توضیح سیاسی دهد.
هفته‌نامه فرانسوی "لوکانار انشیه" چندی پیش به نقل از منابع اطلاعاتی و امنیتی این کشور نوشت که امیر قطر به گروه هایی که شمال مالی را تصرف کرده‌اند، کمکهای مالی ارائه کرده است.
استاندار شهر "گائو" از مهم ترین شهرهای مالی در شمال این کشور ، با متهم کردن قطر به حمایت از گروه‌های تندرو فعال در شمال مالی گفت: این کمک‌ها در قالب "صلیب سرخ قطری" و با هدف نزدیکی به جنبش موسوم به "جهاد و توحید" صورت می‌گیرد که در این منطقه فعالیت دارد.
قطر پانزدهم ژانویه درباره موفقیت مداخله نظامی فرانسه علیه گروه‌های مسلح در مالی ابراز تردید و اعلام کرد توسل به زور و سلاح مشکل را حل نمی کند و گفت وگو تنها راه حل بحران این کشور است.!!
این درحالی است که قطر از حامیان اصلی گروه های مسلح و تروریستها در سوریه به شمار می آید و از آغاز بحران سوریه برای جلوگیری از گفت و گوی مخالفان با نظام سوریه و حل سیاسی این بحران همچنان در حال کارشکنی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها