انفجار در باب‌الهوی و کشته شدن ماموران ترک

انفجار در باب‌الهوی و کشته شدن ماموران ترک
سه شنبه 24 بهمن 1391 - 12:59

انفجار قوی یک خودروی بمب‌گذاری شده در گذرگاه مرزی باب‌الهوی در استان ادلب سوریه دستکم 12 کشته و بیش از 30 زخمی بر جای گذاشت که گفته می‌شود همه کشته و زخمی‌شده‌ها از شورشیان مسلح یا ماموران امنیتی ترک بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ در این حادثه که گفته می‌شود یک خودروی بمب‌گذاری شده که از داخل خاک ترکیه به سوریه می‌رفته است، در خروجی مرز در طرف سوریه منفجر شد و تلفات سنگینی را به بار آورد، هر چند گفته می‌شود این انفجار در واقع جلسه اعضای مجلس ملی مخالفان و ارتش آزاد را هدف قرار گرفته بود، اما از خوش‌شانسی اعضای این مجلس آنها دیر به محل قرار رسیدند و انفجار، برخی از اعضای ارتش آزاد و ماموران اطلاعاتی ترک را هدف قرار داد.
کشته شدن چهار تن از شهروندان ترک در این حادثه به نظر می‌بایست بسیار مهم بوده باشد که معمر گولر وزیر کشور جدید ترکیه نخست‌وزیر را از نشست کابینه خارج کرده تا اطلاعات این انفجار را در اختیار وی‌ بگذارد.
هر چند گفته می‌شود که این خودرو از خاک ترکیه برای هدف قرار دادن ارتش سوریه وارد خاک این کشور شده است، اما اعلام نشدن اسامی کشته شدگان این حادثه از طرف دولت ترکیه و ارتش آزاد سوالات بسیاری را در مورد ماهیت افراد کشته شده نشان می‌دهد.
منابع آگاه تاکید می‌کنند که این افراد از افسران اصلی هماهنگ کننده عملیات شورشیان در سوریه بوده‌اند که هلاکت آنها ضربه بزرگی به دخالت‌های ترکیه در سوریه می‌زند، کما اینکه باید دید در بین 30 نفر زخمی شده این بمب‌گذاری چند نفر از اعضای سازمان اطلاعات ترکیه و ارتش آزاد سوریه وجود دارند که حالشان وخیم گزارش شده است.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها