گزارش العالم از انفجارهای دو روز گذشته دمشق

گزارش  العالم از انفجارهای دو روز گذشته دمشق
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392 - 22:19

دمشق، العالم- تروریست ها در دو روز گذشته با انفجار چند بمب در مرکز دمشق ،17 سوری را که اکثر آنها غیر نظامی بودند، کشته و دست کم 80 نفر را نیز مجروح کردند.

به گزارش خبرنگار شبكه العالم از دمشق، انفجار اول دو روز پیش (دوشنبه) و در خیابان المزه دمشق و در زمان عبور کاروان "وائل حلقی" نخست وزیر سوریه رخ داد که در اثر آن 4 نفر کشته و چند نفر نیز زخمی شدند اما به حلقی آسیبی نرسید. 

روز سه شنبه نیز در اثر انفجار یک خودروی انتحاری بمب گذاری شده در ساختماني وابسته به وزارت كشور سوریه در میدان المرجه دمشق 13 شهروند سوری کشته و حدود 70 نفر دیگر نیز مجروح شدند كه این بمب گذاری تروریستی علاوه بر تلفات جاني، به ويراني مراكز تجاري و سازه هاي تاريخي در محله المرجه نيز منجر شد.

 

يكي از نيروهاي پليس حاضر در محل این انفجار، به خبرنگار العالم گفت: قربانيان اين انفجار، براي دريافت حقوق ماهانه خود به این ساختمان مراجعه كرده بودند.

"محمد نضال الشعار" وزير كشور سوريه نیز در حاشیه بازديد از محل این انفجار، به خبرنگاران گفت: اين اقدام تروریستی، واكنش ورشكستگان در برابر پيروزي ها و موفقيت هاي ارتش سوريه در مبارزه ميداني با تروريسم است.

 

"محمد بشر الصبان" استاندار دمشق نیز در خصوص اين اقدام تروریستی به خبرنگاران، گفت: تروريست ها از جبهه النصره، وهابي و يا وابسته به ديگر گروه ها باشند، تعقيب و آن ها را در لانه ها و مخفيگاه هايشان شكار خواهيم كرد و به هر قيمتي كه باشد، از آن ها نشاني باقي نخواهيم گذاشت.

شماري از مردم و عناصر پليس حاضر در محل حادثه نیز در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم بر پايمردي و ايستادگي جامعه سوري در برابر تروريست ها تاكيد كردند و عاملان چنين جنايت هايي را گروه هايي وابسته به بيگانگان دانستند كه ماموريت آن ها كشتار سوري هاست.

 

يكي از شهروندان سوري حاضر در محل این انفجار گفت: هدف از اين گونه عمليات انفجاري، در درجه نخست، كشتار مسلمانان است. آن ها ميان نظاميان و غيرنظاميان تفاوتي قائل نيستند و به تنها چيزي كه فكر مي كنند اين است كه قرباني بايد "سوري" باشد، زيرا از نظر آن ها كشتن سوري، حلال است.

يكي ديگر از شهروندان سوري گفت: اين نشان دهنده بي برنامگي و درماندگي گروه هاي تروريستي است كه از اقصي نقاط جهان به سوريه آورده شده اند. اما آن ها بايد بدانند كه با اين كارها، تنها بر عزم و پافشاري و همبستگي ما مي افزايند و به اميد خدا، پيروزي نزدیک است.

 

دولت سوريه، از شوراي امنيت درخواست کرده که اين انفجارهای تروریستی را به وضوح محكوم كند و با اتخاذ موضعی قاطع در برابر آن ها، مانع از ادامه حمايت و پشتيباني مالي از تروريسم شود.

11:44         05/01/
26

پربیننده ترین خبرها