مثلث ترکیه، قطر، عربستان و تخريب قبر صحابي پيامبر(ص)

مثلث ترکیه، قطر، عربستان و تخريب قبر صحابي پيامبر(ص)
جمعه 13 ارديبهشت 1392 - 14:30

يك مبلّغ اسلامي كشورهاي قطر، تركيه و عربستان را به همدستي با گروه هاي تكفيري براي اهانت به مقدسات اسلامي و تخريب قبور بزرگان ديني متهم كرد و گفت: نبش قبر صحابي بزرگوار حجر بن عدي در ريف دمشق جرمي نابخشودني و توهين به اسلام است و سازمان همكاري اسلامي بايد مانع تكرار چنين اهانت هایي شود.

گروه هاي مسلح فعال در سوريه قبر حجر بن عدي را در منطقه عدرا در استان ريف دمشق تخريب و پيكر وي را كه به گفته شاهدان عینی، هنگام خارج كردن از قبر كاملا سالم و مانند روز اول بوده و هيچ تغييري نكرده بود، به مكاني نامعلوم منتقل كردند.

 

شيخ حسام شعيب از مبلّغان اسلامي روز جمعه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: نبش قبر اين صحابي بزرگوار اهانت آشكار به اصحاب پيامبر اسلام (ص) و اهل بيت (ع) محسوب مي شود و نشان مي دهد كه گروه هاي مسلح تكفيري و وهابي همچنان به تخريب اماكن مقدس ادامه مي دهند و ارزشي براي مؤمنين و مسلمانان قائل نيستند.
شيخ شعيب خاطرنشان كرد: تعرض به مساجد و ديگر اماكن مقدس و علماي ديني از زمان آغاز بحران سوريه در اين كشور رايج شده است.


اين مبلّغ دینی افزود: مرقد حضرت زينب (س) و حضرت سكينه (س) در داريا، حضرت زكريا(ع) در حلب سوريه نيز  مورد تعرض و اهانت قرار گرفته است.
شيخ شعيب گفت: تعرض به قبر حجر بن عدي آشكارا نشان مي دهد كه گروه هاي تكفيري و وهابي تروريست هيچ ارتباطي با اسلام ندارند بلكه درپي تخريب اماكن و آثار اسلامي در سوريه و همچنين عراق هستند كه منفجر كردن مرقد امامين عسكرين (ع) در عراق نيز مؤيد اين مطلب است.


وي از سازمان همكاري اسلامي به علت كوتاهي در زمينه مقابله با تعرض به مقدسات اسلامي انتقاد كرد و افزود: متأسفانه سازمان همكاري اسلامي نقشي براي حمايت از مقدسات اسلامي ايفاء نمي كند و اتحاديه عرب هم در اين امر كوتاهي مي كند.
اين مبلغ اسلامي اظهار داشت: همه مسلمانان تعرض و اهانت به دين و بزرگان ديني را محكوم مي كنند.


وي گفت: گروه هاي تكفيري مرتبط با آمريكا ، تركيه ، قطر و عربستان سابقه نبش قبور بزرگان ديني را در افغانستان ، تونس ، ليبي ، مصر و ديگر كشورها در پرونده سياه خود دارند.

خبرنگار شبكه العالم در سوريه روز پنج شنبه(12 ارديبهشت ماه 1392) به نقل از منابع سوري گزارش داد، عناصر افراطي وابسته به گروه هاي تكفيري و تروريستي قبر "حجر بن عدي" را در شهر "عدرا" در استان "ريف دمشق" تخريب كردند.

MKH-2-23:37

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها