در پی نبش قبر حجر بن عدی در سوریه؛

هشدار صوفی های مصر درباره گسترش وهابیت

هشدار صوفی های مصر درباره گسترش وهابیت
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 14:05

العالم - دبيركل اتحاديه جريان هاي صوفي مصر با هشدار درباره توطئه گسترش وهابیت، هدف از نبش قبر حجر بن عدی در سوریه و تخریب اماکن زیارتی را برانگیختن فتنه های طایفه ای و مذهبی بين مسلمانان دانست.

"عبدالناصر حلمي" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: چندین مقبره را در شماری از استانهاي مصر از جمله القليوبيه، الفيوم، اسوان، البحيره و قاهره تخريب كردند؛ این موضوع در عربستان، ليبي، الجزاير، مالي و ساير كشورهاي آفريقايي نيز روي داده است.

وی افزود: تخريب مقبره حجر بن عدي از صحابه پيامبر اكرم (ص) در سوريه جديد نيست، و اين اقدامات در چارچوب تفكر تكفيري - وهابي براي تخريب مقبره ها و اماکن زیارتی و مقدس صورت مي گيرد.

دبيركل اتحاديه جريان هاي صوفي مصر اظهار داشت: اين مقبره ها تنها متعلق به مسلمانان نيست، بلكه ميراثي جهاني است؛ لذا علاوه بر علماي اسلام از سازمان ملل و سازمان يونسكو مي خواهيم كه تدابير لازم را براي محافظت از اين ميراث جهاني اتخاذ كنند.

عبدالناصر حلمي خاطرنشان کرد: گروههاي تكفيري خرابكار عملا از اسلام خارج شده اند، زيرا به اسلام و مسلمانان و قبور آنها تعرض مي كنند؛ اسلام نبش قبور را حرام اعلام كرده است.

عبدالناصر حلمی تأکید کرد: الازهر نیز در سال 2011 تخريب مقبره ها را حرام اعلام كرد، زيرا اینگونه اقدامات باعث فتنه انگيزي مي شود و از مسلمان در سراسر جهان خواست تا دوشادوش يكديگر به ياري دين بر خيزند.

حلمي هشدار داد: حمایت مالی و رسانه ای شدیدی برای مطرح کردن و گسترش تفكر وهابي در جریان است.

3-22:46

پربیننده ترین خبرها