مخالفت قاطع حماس با طرح امیر قطر

مخالفت قاطع حماس با طرح امیر قطر
يکشنبه 15 ارديبهشت 1392 - 13:41

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد، این جنبش به شدت با طرح اتحادیه عرب برای تبادل اراضی با رژیم صهیونیستی مخالف است، حتی اگر این طرح از سوی امیر قطر ارائه شده باشد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد مشعل" بار دیگر مخالفت خود را با پیشنهاد نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در زمینه تبادل اراضی میان فلسطینی‌ها و اشغالگران صهیونیست با هدف احیای روند سازش میان طرفین اعلام کرد و هشدار داد: پذیرش از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی بر اساس این امر، نتایج وخیمی برای مسأله فلسطین خواهد داشت.
خالد مشعل گفت: ما مخالف این اقدام هستیم و سیاست دادن امتیازات پیاپی (به رژیم صهیونیستی) و کوتاه آمدن از ذره ای از خاک فلسطین را نیز به شدت محکوم می کنیم.
مشعل در برنامه‌ای تلویزیونی اظهار داشت: شیوه‌های مختلف مقاومت در رأس اولویت‌های حماس برای مرحله بعدی است، و جنبش حماس متعهد می‌شود که به تلاشهای خود برای آزاد سازی اسرا از زندانهای رژیم صهیونیستی طی 4 سال آینده ادامه دهد.
خالد مشعل خاطرنشان کرد؛ جنبش حماس طی 4 سال آینده هفت اولویت دارد که عبارتند از: مقاومت، قدس، حق بازگشت، آزاد سازی اسرا، آشتی ملی، تعامل با کشورهای عربی و روابط با جامعه جهانی.
خالد مشعل تأکید کرد که با مسأله تبادل اراضی که اخیرا از سوی اتحادیه عرب مطرح شده مخالف است، حتی اگر این طرح از سوی امیر قطر ارائه شده باشد.

پربیننده ترین خبرها