"سفر شیخ ناتو به غزه ممنوع!"

جمعه 20 ارديبهشت 1392 - 12:57

العالم - "سفر شیخ ناتو به غزه ممنوع" شعاری است که مردم شهرهای الخلیل و نابلس در سرزمین های اشغالی در اعلام مخالفت با سفر شیخ "یوسف قرضاوی" مفتی قطر به غزه سر دادند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، مردم فلسطين در شهرهاي الخليل و نابلس در كرانه باختري، با برگزاری تحصن در محکومیت تجاوز رژيم صهيونيستي به سوريه، مخالفت خود را با سیاست های امیر قطر و سفر شيخ يوسف القرضاوي مفتی قطر به باريكه غزه اعلام كردند.

 براساس این گزارش، شماري از جوانان و شهروندان فلسطيني با تجمع در ميدان ابن رشد در مركز شهر الخليل در كرانه باختري، به سفر شيخ يوسف القرضاوي به باريكه غزه اعتراض كردند و وي را "شيخ ِ ناتو و شيخ ِ فتنه" خواندند.

 

 در اين تحصن كه به دعوت كميته مردمي فلسطين براي دفاع از سوريه برگزار شد، نمايندگان گروه هاي فلسطيني، اساتيد و دانشجويان دانشگاه ها و اسيران آزاده فلسطینی شركت داشتند. تحصن كنندگان پرچم سوريه و تصوير "بشار اسد" و سید "حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله به دست گرفته بودند و در حمايت از ارتش سوريه شعار دادند و نقش مشكوك القرضاوي و امير قطر علیه سوريه را محكوم كردند.

سخنرانان اين تحصن نيز از نقش تحريك آميز و فتنه انگيز قرضاوي علیه ملت و كشور سوريه به شدت انتقاد كردند.

 

در اين تحصن، شيخ حازم الهيموني، اسير فلسطيني كه در سال 1994 به مرج الزهور تبعيد شده بود، دكتر منذر الجعبري بازرگان فلسطيني، محمد كفاح دبير جنبش فتح، عبدالله حنيحن شاعر فلسطيني و صابرين دياب هماهنگ كننده كميته مردمي دفاع از سوريه در حمایت از مردم و دولت سوریه سخنراني كردند.

گروه هاي فلسطيني پيش از اين نیز، مخالفت خود را با مشاركت در مراسم استقبال از قرضاوي اعلام و تاكيد كرده بودند كه در ديدارهاي قرضاوي در غزه كه تا جمعه شب ادامه خواهد يافت، شركت نخواهند كرد.

 "يحيي رباح" از رهبران جنبش فتح در اين زمينه گفت: سفر قرضاوي در چارچوب سفرهاي تنش زا قرار دارد و جنبش فتح نه تنها با آن مخالف است، بلكه حاضر نيست با آن تعامل مثبت داشته باشد زيرا هدف از آن ضربه زدن به قضیه فلسطين است.

 

وي با تاکید بر این که قرضاوي به "مفتي ناتو" تبديل شده، افزود: شيخ قرضاوي پيش از اين، دخالت نظامي پيمان ناتو در سوريه را خواستار شده بود و همين درخواست را برخي طرف هاي مخالفان نظام سوريه مطرح كردند و رژیم صهیونیستی نیز به اين خواسته لبيك گفت و سه روز پيش به سوريه حمله كرد.

در اين تحصن سرودها و شعارهاي مختلفي در حمايت و همراهي با ارتش سوريه و تجليل از دليرمردي هاي اين ارتش سرداده شد.

26
 

پربیننده ترین خبرها