روایت وزیر خارجه لبنان از پشت پرده مصوبات اتحادیه عرب

روایت وزیر خارجه لبنان از پشت پرده مصوبات اتحادیه عرب
شنبه 21 ارديبهشت 1392 - 10:56

وزیر امور خارجه لبنان، موافقت هیأت اتحادیه عرب به ریاست قطر با تبادل اراضی با رژیم صهیونیستی در سفر به واشنگتن را خطرناک دانست و تأکید کرد: این اقدام باعث ریشه کن شدن قضیه فلسطین و تشویق اشغالگران به ادامه ساخت شهرک های صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عدنان منصور در ادامه افزود: ما با پیشنهاد تبادل اراضی با رژیم صهیونیستی مخالف هستیم. زیرا این اقدام را به منزله "نکبت" دیگری برای فلسطینی ها می دانیم. در وضعیت کنونی زمان به نفع رژیم صهیونیستی و به زیان اعراب در حال سپری شدن است. این رژیم از "مروز زمان" برای مصادره اراضی فلسطین و ادامه سیاست الحاق و مصادره استفاده می کند.


عدنان منصور، برخورد اتحادیه عرب با بحران سوریه را نقطه سیاهی در تاریخ این اتحادیه و فعالیت مشترک اعراب دانست و خاطر نشان کرد: رفتار مذکور در شأن رفتار کشورهای عرب با کشور برادری که قلب اتحادیه عرب به شمار می آید، نبود.


وزیر امور خارجه لبنان افزود: اتحادیه عرب می توانست بدون این قبیل اقدامات، با موضوع سوریه تعامل نماید. در داخل این اتحادیه دیدگاه برخی کشورها هنوز علنی نشده اند، اما این نهاد، همه اعراب را به سوی اتخاذ تصمیم تحریم سوریه و مسلح کردن مخالفان سوق داد و چنین اقداماتی به زیان فعالیت مشترک اعراب بود.


منصور ادامه داد: تصمیمات اتخاذ شده در اتحادیه عرب درباره سوریه، از قبل توسط برخی کشورها - که از همان آغاز بحران سوریه موضع آشکاری علیه دولت آن کشور اتخاذ کردند- تعیین و نهایی شده بود و این تصمیمات بدون بررسی و بحث و تبادل نظر در نشست اتحادیه عرب به تصویب رسید، در حالی که علاوه بر عراق و الجزایر، برخی دیگر از کشورهای عربی تصمیمات و مواضع مذکور اتحادیه عرب را مردود می دانند.


وی با اشاره به اینکه اتحادیه عرب در تحقق امنیت، صلح و ثبات در سوریه دچار شکست شده و برای ضربه زدن به دولت آن کشور دست به دامان بیگانگان شده است، افزود: نبیل العربی دبیرکل این اتحادیه نقشی خارج از وظایف خود در رأس این نهاد ایفا می کند.


عدنان منصور وزیر امور خارجه لبنان، در پایان تأکید کرد: به تعلیق درآوردن عضویت سوریه در اتحادیه عرب، با میثاق این اتحادیه همخوانی ندارد و در صورتی که این امر درباره کشور دیگری اتفاق می افتاد، بی تردید نتیجه و پیامد آن متفاوت می بود.

پربیننده ترین خبرها