معارضین سوری از قطر، عربستان و ترکیه دستور می‌گیرند

معارضین سوری از قطر، عربستان و ترکیه دستور می‌گیرند
دوشنبه 23 ارديبهشت 1392 - 18:50

مخالفان سوریه قبل از تصمیم گیری درباره مشارکت در کنفرانس پیشنهادی آمریکا و روسیه، با حامیان اصلی خود در منطقه یعنی عربستان سعودی، قطر و ترکیه مشورت می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، جرج صبرا معاون گروه مخالفان سوریه موسوم به ائتلاف ملی مخالفان گفت: هنوز خیلی زود است که درباره حضور یا عدم حضور در این کنفرانس تصمیم بگیریم زیرا شرایط برگزاری این کنفرانس هنوز روشن نیست و دستور العمل و زمان برگزاری آن نیز نامعلوم است.


وی در جمع خبرنگاران در استانبول افزود: فهرست کشورهای حاضر و نمایندگان آنها نیز هنوز اعلام نشده است.
صبرا تاکید کرد: ما هنوز سرگرم مشورت با نیروهای مخالف در داخل سوریه و دوستان و هم پیمانان خود در منطقه یعنی ترکیه، عربستان سعودی، قطر و دیگر کشورهای عربی هستیم.


ریاض، آنکارا و دوحه از حامیان تروریست های مخالف دولت سوریه هستند. آنها برای عناصر مسلح، پول و تسلیحات سبک و نیمه سنگین ارسال می کنند.

هفته گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا و مقام های روسی در مسکو  توافق کردند که شبه نظامیان و دولت سوریه را برای گفتگو در چارچوب توافق ژنو در سال گذشته متقاعد کنند.


این در حالی است که صبرا روز گذشته اعلام کرد: مخالفان خواستار برکناری بشار اسد رئیس جمهور سوریه  هستند و آن را بخشی از راهکار برای حل بحران سوریه می دانند.
وی گفت: ما برای همه راهکارهای سیاسی شرط داریم که مهم ترین آنها توقف خشونت و برکناری دولت است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها