کشف سلاح های اسراییلی در فرودگاه الجزایر

کشف سلاح های اسراییلی در فرودگاه الجزایر
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1392 - 17:10

بازرسی گمرک فرودگاه بین المللی "هواری بومدین" الجزیره پایتخت الجزایر، مقادیری سلاح خودکار و دستگاههای ارتباطی ساخت اسراییل که به صورت هوایی در حال انتقال بود را کشف و توقیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این مجموعه شامل 20 قطعه سلاح خودکار "بیا"، سلاح گازی 9 میلیمتری، مهمات به وزن 10 کیلوگرم، و 200 دستگاه بی سیم از نوع موتورولا بود که بدون کسب مجوز از وزارت دفاع الجزایر، از چین و از طریق فرودگاه دوحه در حال انتقال بود.
 دستگاههای ارتباطی مزبور قابلیت استفاده برای جاسوسی را دارا هستند.    


روزنامه الشروق الجزایر به نقل از یک مسئول گمرک نوشت: سلاح ها و تجهیزات مذکور در چند نوبت اما به فواصل نزدیک به یکدیگر در سه پرواز ورودی از فرودگاه شارل دوگل پاریس و یک پرواز ورودی از رم کشف شده است.
سلاح و تجهیزات مزبور که در اختیار چند الجزایری بود، هنگام بازرسی و عبور از گیت کشف شد.  


این روزنامه می افزاید: آخرین مرحله از این اکتشافات، ضبط 5 قبضه سلاح در یک فروند هواپیمای فرانسوی از یک فرد سی ساله الجزایری بود که از فرودگاه شارل دوگل پاریس می آمد.     
به گفته این مسئول الجزایری، دستگاههای ارتباطی فقط با مجوز وزارت دفاع ملی قابل واردات است چون می توان از آن برای جاسوسی و شنود مکالمات  حساس که حاوی اسرار کشور است، استفاده کرد.


 به گفته مقامات الجزایری، بازجویی های اولیه از بازداشت شدگان حاکیست، دستگاههای بی سیم موتورولا در "اسراییل" ساخته شده و بر روی آن برچست ساخت چین نصب شده است.
 

پربیننده ترین خبرها