پلیس دینی عربستان به زودی منقرض خواهد شد

پلیس دینی عربستان به زودی منقرض خواهد شد
پنج‌شنبه 26 ارديبهشت 1392 - 11:18

نویسنده و اندیشمند عربستانی گفت: اعضای پلیس دینی عربستان موسوم به "هیأت امر به معروف و نهی از منکر" بیانگر دیدگاه اسلام نیستند و به زودی جامعه از وجود این هیأت بی نیاز خواهد شد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "دکتر ابراهیم بلیهی" نویسنده و اندیشمند عربستانی با تأکید بر نامناسب بودن رفتار نیروهای پلیس دینی در این کشور اظهار داشت: بیشتر اقدامات آنان بر اساس اجتهاد شخصی است، و این عناصر بیانگر دیدگاه اسلام نیستند.
سایت "الجزیره العربیه"  به نقل از البلیهی نوشت: با وجود اینکه وضعیت هیأت امر به معروف پس از روی کار آمدن شیخ عبداللطیف آل الشیخ رئیس جدید این نهاد دینی بهتر شده است، اما به نظر می رسد این هیأت نهادی است که در آینده جامعه از آن بی نیاز خواهد بود.
البلیهی افزود: فعالان میانه روی عربستانی اقدام به حذف دیگران نمی کنند، بلکه جریان دیگری اقدام به تحمیل خود به عنوان قیم بر آنها و سرکوبشان می نماید.
این اندیشمند عربستانی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که ما میانه روها را ضد اسلام بدانیم در حق آنها جفا کرده ایم. زیرا واقعیت عکس این ادعاست و آنها خواستار شکوفایی اسلام به روش شایسته آن هستند.

پربیننده ترین خبرها