شعارهای مردم فلسطین در روز نکبت

پنج‌شنبه 26 ارديبهشت 1392 - 11:30

العالم، رام الله - مردم فلسطين در تظاهرات سالروز اشغال فلسطين در كرانه باختري بر مخالفت خود با هرگونه امتيازدادن و سازش با رژيم صهيونيستي تاکید کردند.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، فلسطيني ها در شهرهاي رام الله، قدس، نابلس، الخليل در حالی که کلید خانه های اشغال شده شان را در دست داشتند، تظاهرات کردند و بازگشت به اراضي اشغال شده خود را خواستار شدند.

يكي از شرکت کنندگان در این تظاهرات به خبرنگار شبکه العالم گفت: من اهل منطقه "ترمسعيا" نزديك رام الله هستم و به اين دلیل در تظاهرات شركت كردم كه می ترسم  زمين من هم همانند زمین پدرم در 65 سال پیش غصب شود.

يك شهروند فلسطيني دیگر نیز تأکید کرد: در شصت و پنجمين سالروز اشغال فلسطين و آواره كردن ملت فلسطين تاكيد مي كنيم كه به اصول ملي خود پايبنديم و حق بازگشت را یک اصل ملي بر مي شماريم و از اين حق كوتاه نخواهيم آمد.

وي افزود: ما طرح مبادله اراضی اتحاديه عرب را مردود مي دانيم.

تظاهر كنندگان فلسطيني، پارچه نوشته هایی با موضوع مخالفت با امتيازدادن و سازش با دشمن صهیونیستی در دست داشتند و خواستار آشتي ملي گروه هاي فلسطيني شدند.

"خالده جرار" نماينده مجلس فلسطين نیز به العالم گفت: پيام ملت فلسطين، پايبندي به حق بازگشت آوارگان به سرزمین فلسطین است؛ اين در حالي است كه در حال حاضر حرف از كوتاه آمدن در قبال اين حق به ميان آمده است، اما ما تاكيد مي كنيم كه حق بازگشت به سرزميني كه از آن آواره شده ايم، محور و اساس مساله فلسطين را تشكيل مي دهد.

15-21:32
 

پربیننده ترین خبرها