مردم فلسطین باهمه توان ازمسجد الاقصی دفاع می کنند

مردم فلسطین باهمه توان ازمسجد الاقصی دفاع می کنند
پنج‌شنبه 19 ارديبهشت 1392 - 21:42

العالم - دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که مردم فلسطین با همه توان خود از مسجد الاقصی دفاع می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، سید حسن نصر الله در بخشی از سخنان خود در مراسم سالگرد تاسیس رادیو نور افزود : این نگرانی وجود دارد که ورود شهرک نشینان اسرائیلی به مسجد الاقصی به یک امر طبیعی تبدیل شود. علاوه  بر این اسرائیل همچنان به سرکوب فلسطینی های ساکن قدس می پردازد و اخیرا نیز شاهد بازداشت مفتی قدس بودیم.

وی اظهارکرد : ملت فداکار و شرافتمند فلسطین مشکلات سخت و سنگینی را تحمل کرده و از حمایت کافی برخوردار نبوده است درحالی که طرف هائی از قضیه  فلسطین برای منافع خود سوء استفاده کرده اند.

نصرالله به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه اشاره کرد و گفت:دشمن اسرائیلی اهدافی دارد و برای تحقق آن تلاش می کند . یکی از اهداف دشمن اسرائیلی خارج کردن سوریه از مناقشه فلسطین است. سوریه برخلاف برخی کشورها با اسرائیل توافقنامه صلح  امضا نکرد و همه می دانند که دمشق چه راه و روشی را با اسرائیل درپیش گرفته است و برادران فلسطینی ما می گویند که نظام بشار اسد ازآنها حمایت کرده است.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل می داند سوریه و ایران حامیان مقاومت هستند و تلاش می کند که دمشق را از مقاومت دور کند، افزود: اسرائیل اعلام می کند که اجازه نقل و انتقال اسلحه ای که توازن قدرت را به هم بزند ، نخواهد داد و همچنین اجازه نخواهد داد که مقاومت لبنان هرچه بیشتر قدرت بگیرد.

دبیر کل حزب الله لبنان هدف اسرائیل از حمله به دمشق را تضعیف و تخریب سوریه و خارج کردن این کشور از مناقشه فلسطین اعلام کرد.

وی همچنین  یادآور شد: خبر کشته شدن 300 نفر در حمله اسرائیل به سوریه دروغ است و فقط 4 نفر که از محل مورد هدف حفاظت می کردند ، در این حمله شهید شدند.  

وی با اشاره به اینکه اسرائیل باید بداند که سوریه سلاح مقاومت را به زمین نخواهد گذاشت بلکه استوارتر از قبل در مسیر مقاومت حرکت خواهد کرد، افزود : آیا یکی از کشورهای عربی بجز سوریه سلاحی حتی ساده در اختیار مقاومت گذاشته است. 

وی گفت : جنگی به سوریه تحمیل شده است لذا آغاز مقاومت مردمی در جولان برای مقابله با این جنگ امری طبیعی است. مقاومت لبنان آماده دریافت هر نوع سلاحی برای دفع تجاوزات دشمن و دفاع از ملت و کشور لبنان است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد : ما حمايت خود را از مقاومت مردمي در سوريه اعلام و به آن براي آزادي جولان كمك مي كنيم. محور مقاومت طرحهاي استعمار را در منطقه را در هم شكست و در روزهاي آينده پيروزيهاي ديگري را محقق خواهد نمود. راه باقي ماندن مسجد الاقصي براي اهالي آن، حفظ مقدسات مسيحي و اسلامي و تحقق آرزوهاي فلسطينيان در اتحاديه عرب، سازمان ملل متحد، شوراي امنيت و سازمان همكاري اسلامي نيست، بلكه در مقاومت است.

نصرالله افزود :  نبرد جلوگيري از سقوط سوريه، نبرد قدس، مسجدالاقصي و فلسطين است، شرم آور است كه آمريكاي توطئه گر به نجات دهنده سوريه تبديل شود و اتحاديه عرب، سوريه را ويران كند. 

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین در باره مسائل داخلی لبنان گفت : ما خواستار تشكيل دولت لبنان در سريع ترين زمان ممكن و برگزاري انتخابات در موعد آن هستيم و نمي خواهيم بدون دليل به تعويق افتد.

وی افزود :  درباره ربوده شدگان اعزاز هر آنچه در توانمان است انجام داديم و امور به خواست پروردگار متعال سيري مثبت به خود خواهد گرفت. بقيه امور نيز با حكومت است. به اهالي مناطق لبنان مانند هرمل كه گلوله باران شده است مي گويم، ما براي حل اين موضوع تلاش خواهيم كرد و انشاءالله حل خواهد شد. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها