فراخوانی مسلمانان جهان برای حمایت از مسجد الاقصی

فراخوانی مسلمانان جهان برای حمایت از مسجد الاقصی
پنج‌شنبه 26 ارديبهشت 1392 - 19:27

قدس، العالم - رئيس شورای عالي اسلامي قدس با هشدار نسبت به تجاوزهاي پياپي صهيونيست ها به مسجد الاقصي، همه اعراب و مسلمانان سراسر جهان را به پشتيباني از قبله نخست مسلمین فراخواند.

شيخ "عكرمه صبري" پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، تاكيد كرد كه مسجد الاقصي فقط مِلك فلسطيني ها نيست، بلكه از آن ِ همه مسلمانان جهان است.

 

وی افزود: فلسطینیان در تلاشند تا با حضور فيزيكي در مسجدالاقصی، جلوي تجاوزات صهیونیست های تندرو را بگيرند. ما سعي مي كنيم با حضور مداوم در مسجد الاقصي و عبادت و تلاوت قرآن كريم، حرمت این مسجد را حفظ كنيم و توطئه شهرك نشينان صهيونيست و يهوديان تندرو و نژادپرستان اسرائيلي براي تسلط بر بخش هايي از حرم قدس را خنثي سازیم، زيرا رواق ها و صحن هاي مسجد الاقصي بخشي جدايي ناپذير از اين مسجد هستند.

 

شیخ صبری ادامه داد: صهیونیست های تندرو بدنبال تحميل شرايط تازه اي بر رواق ها و صحن هاي اين مکان مقدس هستند.

 

رئيس كميته عالي اسلامي در قدس هدف صهيونيست ها از افزايش دعوت از يهوديان تندرو براي ورود به مسجد الاقصي و شكستن حرمت آن را تلاشي براي زدودن ياد روز نكبت( سالروز اشغال فلسطين ) از اذهان عمومي دانست و گفت: از جريان ها و گروه هاي فلسطيني كه با برگزاري تظاهرات در مناطق مختلف فلسطين ياد اين روز را زنده نگه داشتند، تجليل مي كنيم زيرا نسل هاي كنوني و نسل هاي آينده فلسطين بايد اين رنج را به ارث ببرند و خود را براي بازگشت به سرزمين آبا و اجدادي و اراضي غصب شده شان، آماده كنند و به حق قانوني بازگشت آوارگان پايبند بمانند.

 

شيخ صبري در پايان با انتقاد از حرف و حديث ها درباره مبادله اراضي فلسطینی به منظور سازش با رژيم صهيونيستي، حق بازگشت را حقي غيرقابل سازش اعلام كرد و هشدار داد كه هيچ كس حق ندارد در قبال اين حق سازش كند يا آن را با مابه ازايي معاوضه كند.

26

پربیننده ترین خبرها