300 کشته در نبردهای "داخلی" القاعده در سوریه

300 کشته در نبردهای
جمعه 27 ارديبهشت 1392 - 20:05

العالم - به نوشته برخی منابع خبری، اختلافات و درگیری های مسلحانه درون گروهی میان شاخه های های مختلف القاعده حاضر در سوریه، تاکنون بیش از 300 کشته برجا گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این درگیری ها بین گروهک "غرباء الشام" وابسته به ابوبکر البغدادی رهبر القاعده عراق و "جبهه النصره" و گردان های "التوحید" که به "ابو محمد جولانی" رهبر القاعده در شام تمایل دارند، رخ داده است.

 

شاهدان عینی می گویند در حلب و حومه این شهر درگیری های شدیدی بین این دو جناح مخالف روی می دهد؛ علاوه بر 300 کشته این درگیری ها، شمار زیادی نیز در این درگیری ها مجروح شده اند.

 

به نوشته سایت خبری "عاجل" سوریه، این اختلافات و درگیری ها چند هفته پیش از آنجا شروع شد که ابوبکر البغدادی رهبر القاعده در عراق اعلام کرد که جبهه النصره به القاعده وابسته است؛ اما ابو محمد جولانی که رهبر القاعده در سرزمین شام شناخته می شود، با صدور بیانیه ای وابستگی به البغدادی را رد کرد و وفاداری خود را به ایمن الظواهری سرکرده ارشد القاعده اعلام کرد.

 

پس از بیانیه جولانی درگیری های شدیدی بین غرباء الشام با گردان های التوحید و کمیته شرعی جبهه النصره در مناطق مختلف حلب روی داده است و این درگیری ها همچنان ادامه دارد.

 

همچنین گفته می شود اخیرا کمیته شرعی جبهه النصره در حومه حلب 25 تن از اعضای غرباء الشام را بازداشت و اعدام صحرایی کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها