ردپای طرفهای بیگانه در ربودن سربازان مصري

ردپای طرفهای بیگانه در ربودن سربازان مصري
شنبه 28 ارديبهشت 1392 - 14:01

قاهره (العالم)- يكي از رهبران حزب حاكم آزادي وعدالت، شاخه سياسي اخوان المسلمين مصر، از دست داشتن برخي طرفهای بیگانه در ربودن سربازان مصري در منطقه صحراي سينا خبر داد.

"ياسر عبدالله" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: بعيد است كه سلفي هاي افراطی و گروههاي تروريستي دست به چنين عملياتي زده باشند مگر اينكه طرفهای خارجي كه طي چندين سال گذشته از به حاشيه راندن ساكنان منطقه سينا سوء استفاده كرده اند، گروهي از ساكنان را به ربودن اين سربازان تشويق كرده باشند.

وي با بیان اینکه فقط رژيم صهيونيستي از اين حادثه بهره مند مي شود، با این حال گفت که دست داشتن این رژیم در ربودن سربازان مصری بعید است.
عضو ارشد حزب حاكم مصر، با اشاره به همزماني اين حادثه با اعلام وفاداري فرماندهان ارتش به نظام، وطن و رئيس جمهور مصر گفت: كساني كه با رئيس جمهور و نظام مخالف هستند، افراد به حاشيه رانده شده، فقير و كم سواد را به چنين اقدامي تشويق كرده اند. 
یاسر عبدالله خاطرنشان کرد: بسياري از مخالفان نظام مصر، ارتش را به حضور در خيابانها ضد حكومت تشويق مي كردند اما پس از اعلام وفاداري ارتش به نظام نااميد شده و براي مجازات ارتش چنين عملياتي را انجام دادند.
گفتني است افراد مسلح در ساعتهاي اوليه پنجشنبه گذشته (26 ارديبهشت ماه) هفت سرباز مصري را در استان شمال سينا ربودند و در برابر آن خواستار آزادي زندانيان شدند. برخي منابع نيز اعلام كردند سه تن از ربوده شدگان در گذرگاه رفح با پليس همكاري داشتند و بقيه از نيروهاي ارتش بودند.
tt-17-19:06
 

پربیننده ترین خبرها