درخواست فعال بحريني برای محاكمه وزير دادگستری

درخواست فعال بحريني برای محاكمه وزير دادگستری
چهارشنبه 1 خرداد 1392 - 11:33

بيروت (العالم)ـ عضو انجمن حقوق بشر بحرين حمله مزدوران رژيم آل خليفه به خانه آيت الله شيخ عيسي احمد قاسم رئیس شورای اسلامی علمای بحرین، تاكيد كرد كه يورش به خانه اين رهبر ديني گرانقدر با قوانين بحرين مغايرت دارد و بايد عاملان اين تجاوز محاكمه شوند.

فلاح ربيع روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: حمله به خانه ها در بحرين نقض آشکار قانون است و وزیر دادگستری بايد به خاطر نقض مکرر قانون محاکمه شود.

وي با اشاره به جایگاه عالی آیت الله شیخ عیسی قاسم نزد مردم بحرین و مسلمانان افزود: طبق ماده 310 قوانین کیفری بحرين، هر كسي كه به يك رهبر ديني بي احترامي كند بايد مجازات شود.

فلاح ربیع تأکید کرد: در آوریل گذشته بیش از 176 مورد به منازل حمله شده که البته همه این موارد ثبت نشده است، از اوایل ماه مه نیز 189 مورد به منازل حمله شده است.
فلاح ربیع خاطرنشان کرد: حمله به منازل و نقض قانون با اقدامات غیرقانونی دیگری مانند بدرفتاري با كودكان و زنان در خانه ها و تخريب اموال و سرقت دارايي آنان همراه است و نیروهای امنیتی با بازداشت شدگان بدرفتاری کرده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

فلاح ربيع اظهار داشت: صدور حكم 15 سال زندان برای "شيخ الماجد" و "طالب علي" و همچنین محکوم شدن هفت تن ديگر به ده سال زندان به خاطر ادعايي مبني برتاسيس گروه تروريستي در بحرين، فقط چند روز پس از حمله به منزل شیخ عیسی قاسم صورت گرفته و همه این مسائل برنامه ریزی شده بوده است.

عضو انجمن حقوق بشر بحرين خاطرنشان كرد: رژيم بحرين نمي خواهد اعتراف كند كه در حمله به خانه شيخ عيسي قاسم مرتكب اشتباه شده است بلكه همه حملات و يورشها را قانوني مي داند.

وي تصريح كرد: امنيت در بحرين برای شهروندان نيست بلكه این امنيت برای رژيم است.

فلاح ربیع صدور حکم زندان برای فعالان بحرینی را  غیرقانونی دانست و گفت: اين وزير دادگستري است كه بايد به دليل طرح اين اتهامات محاكمه شود، زيرا وي با اظهاراتش به وحدت ملي ضربه زد و با متهم كردن پزشكان به اتهاماتي باطل، در واقع به آزادي شخصي شهروندان تعدي كرد اتهاماتي كه كميته حقيقت ياب شريف بسيوني بر آنها خط بطلان كشيد.
وي افزود: اتهامات عليه بازداشت شدگان جديد نيز ساختگي و باطل است.

ده ها نظامي مسلح رژيم آل خليفه بامداد روز جمعه (27 ارديبهشت ماه) به منزل آيت الله شيخ عيسي قاسم در شهر "الدراز" (غرب منامه) حمله كردند.

اين نظاميان كه هنگام حمله نقاب به چهره داشتند علاوه بر ارعاب زنان و كودكان، خسارتهايي را به لوازم اين منزل وارد كردند.

نظاميان مسلح پس از حمله به منزل رئيس شوراي اسلامي علماي بحرين، زنان و كودكان را در يك اتاق حبس كرده و به تخريب لوازم منزل پرداختند.

14:42

پربیننده ترین خبرها