با خرید افسران سوری:

جنبلاط دلال فروش اطلاعات نظامی سوریه به فرانسه

جنبلاط دلال فروش اطلاعات نظامی سوریه به فرانسه
چهارشنبه 1 خرداد 1392 - 23:21

يك منبع نيمه رسمي فرانسوي فاش كرد كه سرتيپ خالد الحلبي رئيس شاخه امنيت عمومي سابق در استان "الرقه" سوريه كه اهل استان السويداء درجنوب سوريه است، اكنون نزد وليد جنبلاط نماينده پارلمان لبنان در "المختاره" واقع در منطقه جبل لبنان پناهنده شده است.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري شبكه العالم به نقل از پایگاه خبری الحقيقه سوريه، مسوولان فرانسوي اسناد محرمانه اي درباره امنيت عمومي و ارتش سوریه را به قيمت بيش از 100 هزار يور از این نظامی فراری سوری خريداري كرده اند و وي قصد دارد تعدادي ديگر از اين اسناد را كه مرتبط با نيروهاي دريايي سوريه در طرطوس و محل زاغه هاي مهمات نيروي دريايي در مناطق كوهستاني اطراف اين شهراست، به سازمان جاسوسی آمريكا بفروشد.
الحقیقه همچنين فاش كرد كه سازمان ديده بان حقوق بشر يكي ديگر از مشتري هاي وي بود كه از طريق "نديم حوري" نماينده اين سازمان در بيروت در روز پنجم ماه مارس گذشته اسنادي را درباره امنيت عمومي در الرقه به ارزش 30 هزار دلار خريداري كرده كه در آن تصاويري از زندان سازمان امنيت و پرونده هاي زندانيان سياسي گذشته و حال در استان هاي سه گانه وجود دارد.!
الحقيقه همچنين خاطرنشان كرد كه سرتيپ الحلبي دو روز قبل از ورود مسلحان جبهه النصره به الرقه در روز 4 مارس به همراه راننده و يك تن ديگر از اين شهر فرار كرد و از طريق خاك تركيه و با كمك تعدادي از نيروهاي ويژه امنيتي وابسته به جنبلاط وبا هماهنگي دستگاه اطلاعاتي تركيه وارد لبنان شده است.
الحقيقه فاش كرد كه ارتباط جنبلاط با سرتيپ الحلبي براي فراري دادنش از الرقه از آغاز سال جديد شروع شد چنان كه جنبلاط با فرستادن يك گروه از دستگاه امنيتي خود اقدام به انتقال خانواده الحلبي و آرشيو اسنادش كرد و از وي خواست كه شهر را به جبهه النصره تسليم كند.
به نوشته این پایگاه خبری، شاخه امنيتي نظامي در الرقه برخلاف آنچه در حمص و حلب و ساير شهرها اتفاق افتاد در برابر اشغال شهر از سوي جبهه النصره مقاومت كرد درحالي كه بيشتر افسران امنيت عمومي مانند فرمانده خود الحلبي اقدام به فرار كردند.
گفتني است الحقيقه تابستان سال قبل اعلام كرد كه يك مجموعه امنيتي وابسته به وليد جنبلاط با هماهنگي مزدوران شاخه اطلاعاتي سرتيپ وسام الحسن (كه پيش از اين در بیروت ترورشد) و گروهک تروریستی لواء الاسلام در دمشق در ماه اوت سال 2012 فرج المقت فرمانده نيروي هوايي را هنگامي كه به سمت محل كار خود مي رفت، ربودند وسپس وي را به المختاره منتقل و تحت شرايط به شدت امينتي وادار به اقامت اجباري كردند.
جنبلاط از آن زمان وي را به برگزاري نشست هايي با افسران سازمان سياي امريكا ( و چه بسا موساد اسرائيل) و ارائه اطلاعات محرمانه نظامي از نيروي هوايي سوريه وادار مي كند.

به گزارش العالم، جنبلاط به عنوان یکی از سران دروزی های لبنان، تلاش کرده تا اقلیت دروزی سوریه را به جمع مخالفان نظام سوریه متوجه کند اما در این کار توفیقی نیافته است و برخی از افرادی که نماینده وی در سویدا با آنها دیدار کردند و قول همکاری با شورشیان دادند نیز همگی دستگیر و برخی از آنها پس از اعتراف و ابراز ندامت از اقدام خود، آزاد شدند.

جنبلاط بر این باور است در صورت موفقیت نظام سوریه در سرکوب شورش ها، وی هیچ جایگاهی در لبنان نخواهد داشت، این رهبر دروزی که به دلیل سیاست نه چندان قابل اطمینانش به "مرد باد" شهرت دارد، معتقد است که سوری ها پدرش را کشته اند و می خواهد انتقام خون پدرش را از نظام سوریه بگیرد!!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها