دستگیری یکی از فرماندهان جبهه النصره در سوریه

دستگیری یکی از فرماندهان جبهه النصره در سوریه
پنج‌شنبه 2 خرداد 1392 - 14:58

دمشق (العالم)- یکی از فرماندهان میدانی جبهه النصره در شهر القصیرسوریه در خلال درگیری با نیروهای نظامی دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از سوریه، ارتش آن کشور همچنین یک انبار کامل سلاح و مهمات را در  منطقه شمالی شهر القصیر منهدم کرد و دهها نفر از افراد مسلح در جریان آن کشته شدند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین کنترل مناطق "تل الصر" و زمین های کشاورزی العکاری را درمنطقه شمالی القصیر به دست گرفتند و با قدرت وارد این منطقه شدند.

منابع نظامی آگاه با اشاره به وجود شمار زیادی از گروه های مسلح در منطقه شمالی القصیر تاکید کردند که نیروهای ارتش سوریه این منطقه را بطور کامل محاصره کرده اند و با کمین در تقاطع شمسین دهها مسلح را که قصد ورود به منطقه را داشتند به قتل رساندند.

منطقه جوبر در حومه دمشق نیز شاهد درگیری های شدید میان نیروهای ارتش سوریه و گروه های مسلح بود و دهها تن از افراد مسلح در آنجا کشته شدند.

نیروهای ارتش سوریه در منطقه برزه نیز که شاهد درگیری های بسیار شدید با گروه های مسلح بود با ایجاد کمین بیش از 30 تن از افراد مسلح را که همگی وابسته به "جبهه النصره" بودند به هلاکت رساندند.

ارتش همچنین کنترل منطقه المسطاح و زمین های کشاورزی پیرامون آن را در اختیار گرفته است.

نیروهای ارتش موفق شدند در حومه دمشق تلاش تروریست ها برای انفجار دو خودروی بمبگذاری شده را خنثی و همه افراد مسلح داخل این دو خوردو را به هلاکت برسانند؛ خودروی اول مدل مرسدس بنز با 700 کلیوگرم مواد منفجره تجهیز شده بود و خودروی دوم نیز حاوی 600 کیلوگرم مواد منفجره بود که افراد مسلح قصد داشتند آن دو را وارد دمشق کنند.

به گفته منابع آگاه نظامیان در حومه حلب نیز دهها نفر از افراد مسلح را که قصد حمله به فرودگاه "منغ" را داشتند کشتند و شماری از آن ها نیز خود را تسلیم ارتش سوریه کردند.

نیروهای ارتش  در ریف حلب در منطقه سرمین نیز دهها خودرو  نظامی را منهدم کردند که به گفته منابع آگاه بیش از 20 مسلح کشته شدند و مقادیری زیادی سلاح مصادره شد.

MKH-22-23:40

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها