دو میلیون مین در مرزهای شمالی اراضی اشغالی

دو میلیون مین در مرزهای شمالی اراضی اشغالی
جمعه 3 خرداد 1392 - 15:17

مارسل افیف نایب رئیس بخش "پاکسازی میادین مین" در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفت: در مرزهای شمالی با سوریه و لبنان بیش از دو میلیون مین کار گذاشته شده است که یک میلیون از آن در جولان و در قالب میادین بزرگ مین، مورد استفاده قرار گرفته اند و با توجه به اینکه این مین ها از دهها سال پیش تاکنون کار گذاشته شده اند، لازم است این مناطق پاکسازی شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ارتش رژیم صهیونیستی با وجود تصمیم به توقف آموزش درباره میادین مین و روش های تعامل با آنها پس از کشته شدن یک سرباز در جریان آموزش ها، عملیات پاکسازی میادین مین را از سر گرفته است.


به گفته یک افسر بلندپایه رزمی-مهندسی رژیم صهیونیستی، پاکسازی میادین مین در جولان به دلایل امنیتی انجام می گیرد و خطرات تخلیه این میادین، بیش از زیان ها و مخاطر انجام علمیات پاکسازی است.


این افسر صهیونیست می افزاید که جولان از جمله خطرناکترین مناطق برای سربازان اسرائیلی می باشد، زیرا وجود یک میلیون مین در جولان به منزله انتشار مین ها در این منطقه می باشد و نکته نگران کننده آن است که بسیاری از این مین ها از دهها سال پیش در این منطقه باقی مانده اند و ارتش سوریه قبل از جنگ شش روزه 1967 اقدام به مین گذاری این منطقه کرده است.


این افسر اسرائیلی همچنین مدعی شد که ارتش این رژیم از مکان کار گذاشته شدن هزاران مین در جولان و انواع مختلف آن اعم از مین ضد تانک یا ضد نفر اطلاع دارد.


یادآور می شود که ارتش رژیم صهیونیستی از دو سال پیش و به دنبال حوادث سالگرد اشغال فلسطین موسوم به نکبه در مرزهایش با سوریه، اقدام به مین گذاری بخش های وسیعی از مناطق مرزی کرده است و به دنبال تحولات اخیر در سوریه، این رژیم تصمیم گرفته است که در عملیات پاکسازی میادین مین، کلیه مناطق مرزی با سوریه و لبنان را مین زدایی کند.

پربیننده ترین خبرها