تاکید فلسطینیان بر پیش شرط آزادی اسرا

تظاهرات فلسطينيان درمخالفت با طرح آمريكايي سازش

تظاهرات فلسطينيان درمخالفت با طرح آمريكايي سازش
يکشنبه 5 خرداد 1392 - 14:18

رام الله(العالم)- درحالي كه زمزمه هايي از طرح امريكا براي از سرگيري مذاكرات به گوش مي رسد فلسطينيان در رام الله، اعتراض خود را به اين طرح و سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی نشان دادند.

"وصفی سلمان" مسؤول فراخوان آزادی اسرا در رام الله به خبرنگار العالم گفت: اين فراخوان از سوی اسراي آزاد شده از زندانهاي رژیم صهیونیستی و به منظور همدردي با برادراني كه در زندان تحت ظلم و شكنجه قرار دارند، شكل گرفته است.
وصفي سلمان افزود: اعضاي اين فراخوان با شعار "فرهنگ آزادي" به خيابان آمده اند تا از تشکیلات خودگردان و ابومازن بخواهند كه مساله اسرا را در راس اولويت هاي خود قرار دهند.
خبرنگار العالم در رام الله همچنین گزارش داد، برخی اعضای كابينه رژيم صهيونيستي و پارلمان آن موسوم به كنست در تل آويو درخواست کرده اند دست نیروهای ارتش در کرانه باختری باز گذاشته شود؛ این فلسطيني هایی که در این منطقه هر روز شاهد اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی هستند با اظهار تعجب این سؤال را مطرح می کنند که آیا باز بودن دست نیروهای ارتش به معناي آزادي آنها براي ارتكاب جنايت است.
"زياد ابوعين" قائم مقام وزارت اسراي فلسطين به خبرنگار العالم گفت: حقوق شهروندان فلسطيني نقض مي شود و رژیم صهیونیستی به هيچ قانون و معاهده اي پايبند نيست.
از سوي ديگر اعتراض ها به سفر جان كري وزير خارجه امريكا به اراضي اشغالي فلسطین همچنان ادامه دارد.
مخالفان با طرحهاي آمريكايي معتقدند اظهارات جان کری در تل آویو که رژیم صهیونیستی را بهترین هم پیمان آمریکا خوانده بود، به معنای آن است که طرح پیشنهادی وی برای حفظ منافع این رژیم است نه مردم فلسطین.
"قيس عبدالكريم" عضو دفتر سياسي جبهه خلق براي آزادسازي فلسطين به العالم گفت: موضع ملت و گروه هاي فلسطيني با گذشته تفاوتي نكرده و ما معتقديم تا زماني كه رژيم صهیونیستی مرزهاي 4 ژوئن 1967 را به رسميت نشناسد از سرگيري مذاكرات غير ممكن خواهد بود.
MKH-25-00:16

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها