حماس منتقد قرضاوی را بازداشت کرد

حماس منتقد قرضاوی را بازداشت کرد
دوشنبه 6 خرداد 1392 - 13:55

العالم - "ابراهيم ابراش" وزیر سابق فلسطینی به دلیل انتقاد از سفر یوسف قرضاوی مفتی قطری - مصری به غزه برای مدتی بازداشت شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ابراهیم ابراش" پنجشنبه گذشته نیز به دليل انتقاد از مواضع جنبش حماس در مقاله ای، به دستگاه امنیتی این جنبش در غزه احضار شد.

به گفته شاهدان عینی پس از انتشار مطلب انتقاد آمیز ابراش درباره سفر یوسف قرضاوی به غزه، نيروهاي امنیتی حماس وی را از منزلش در تل الهوي به سوي يكي از مراكز بازپرسي منتقل و او را برای مدت 6 ساعت بازداشت كردند.

یوسف قرضاوی مفتی مصری است که تابعیت قطر را دارد و به دلیل حمایت از جریانهای سلفی افراطی به عنوان پدر معنوی این جریانها معروف شده است.

مواضع اخیر قرضاوی ضد انقلاب ها در کشورهای عربی با انتقاد بسیاری از فلسطینی ها همراه شده و بسیاری او را مفتی ناتو می خوانند.

دستگاه امنيت داخلي تشکیلات خودگردان نیز قبلا بارها ابراش را که مدتی وزیر فرهنگ بوده به دليل نظرات سیاسی و نوشته هايش در انتقاد از بازداشت هاي سياسي، احضارو بازجویی كرده بود.

در همين راستا بيش از 100 شخصيت سياسي، دانشگاهي و رسانه اي با امضاي بيانيه ای بازداشت ابراش را محکوم کرده و با وي اعلام همبستگي كردند.

امضا كنندگان اين بيانيه كه نام شماری از اعضاي مجلس قانونگذاری فلسطین، سران احزاب و نويسندگان نيز در ميان آنها به چشم مي خورد، هرگونه بازداشت سياسي و نقض آزادي بيان و پيگردهاي امنيتي به دلایل ابراز مواضع سیاسی را محكوم كردند.

در اين بيانيه از مسؤولان حماس درخواست شده است از ابراش به دليل رفتار توهين آميزی که با وی داشته اند،  عذرخواهي كنند.

پربیننده ترین خبرها