حلقه محاصره تروریست ها در القصیر تنگ‌تر شد

دوشنبه 6 خرداد 1392 - 23:27

القصير، العالم ـ يگانهاي ارتش سوريه در درگيريهاي شديد با گروه هاي تروريستي و مسلح، 13 نفر از آنها در شمال شرق شهر القصير به هلاكت رساند.

"حسين مرتضي" خبرنگار العالم در تماسي مستقيم با مشروح خبر شبكه العالم، گزارش داد: يكي از يگانهاي ارتش سوريه، در شمال شرق القصير تجمعي از گروههاي مسلح را هدف قرار داد و در تلاش ارتش براي ورود به اين منطقه، دست كم 13 نفر از عناصر مسلح كشته شدند.


همچنين مجموعه اي از گروه هاي مسلح در الضبعه تلاش كردند تا به سمت فرودگاه حركت كنند اما هدف قرار گرفتند و تعدادي از آنها به قتل رسيدند. جمعي از عناصر مسلح در داخل فرودگاه الضبعه نيز مورد حمله قرار گرفتند. اين منطقه به ويژه پس از ورود ارتش سوريه به داخل آن و تلاش براي پاكسازي تمام منطقه از عناصر مسلح، شاهد درگيريهاي شديد بوده است.

 

وي افزود: درگيري با گروه هاي مسلح در فرودگاه پس از پاكسازي شهر الحميديه، شدت يافته است و اينك درگيريها در داخل فرودگاه الضبعه و حومه، براي پاكسازي تمام منطقه در جريان است.

 

خبرنگار العالم گفت: درگيريها در شهر القصير و در مركز شهر ادامه دارد و علاوه بر اين تلاش ارتش براي حركت به سمت شمال شرق براي تعقيب گروه هاي مسلح در منطقه شمالي ادامه دارد. این تروریست ها تلاش مي كنند تا براي بازپس گيري برخي مناطق تحت كنترل ارتش سوريه دست به عمليات بزنند.

 

مرتضي خاطرنشان كرد: فرايند انتشار و استقرار ارتش سوريه هرگونه تحرك براي گروه هاي مسلح را دشوار كرده است، چرا كه اين عناصر اينك در داخل شهر القصير در مركز و شمال محاصره شده اند. برخي عناصر مسلح كه همچنان در بعضی خيابانها و محله ها مستقر هستند، اقدام به تك تيراندازي مي كنند.

 

وي درباره اتفاقاتي كه در برخي مناطق حلب روي داده است، اظهار داشت: تلاشهايي از سوي عناصر مسلح براي سيطره بر اين منطقه صورت گرفت، به ويژه كه برخي كميته هاي مردمي كرد حائلي ايجاد كرده بودند و گروه هاي مسلح سعي داشتند تا وارد آن شوند.


خبرنگار العالم گفت: در اين درگيريها كه چندين ساعت طول كشيد تعدادي از عناصر مسلح كشته شدند و كميته هاي مردمي كُرد از تسليم اين منطقه به تروریست ها خودداري كردند، زيرا اين مناطق و روستاهايي كه كردها در آنها به سر مي برند، تحت حمايت كميته هاي مردمي است.

 

وي تصريح كرد: از همان ابتدا بر اين امر تاكيد شد كه كميته هاي مردمي خود اين حائل ها و موانع را ايجاد كنند و با جلوگيري از ورود عناصر مسلح، امنيت اين روستاها و شهرها را حفظ مي كنند.
15:35

پربیننده ترین خبرها