سیاستمداران عراقی:

ترکیه و قطر، امنیت عراق را هدف گرفته اند

ترکیه و قطر، امنیت عراق را هدف گرفته اند
چهارشنبه 8 خرداد 1392 - 17:42

العالم، بغداد - با تداوم حملات تروریستی در عراق، بسیاری از سیاستمداران این کشور ترکیه و قطر را به تحریک و حمایت ار تروریست ها متهم می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی تداوم و تشدید حملات تروریستی، صحنه های خشونت و ویرانی به امری عادی و روزمره برای مردم عراق تبدیل شده است؛ در آخرین انفجارها در تکریت، بغداد و موصل و ... ده ها نظامی و غیر نظامی کشته شدند.


شهروندان عراقی می گویند تروریست ها، مردمی را هدف قرار می دهند که دنبال یک لقمه نان هستند؛ شهروند دیگری می گوید هر روز شاهد کشته و زخمی شدن شهروندان عراقی هستیم؛ به راستی این حملات به نفع کیست و تا چه وقت ادامه خواهد داشت؟


نوری مالکی نخست وزیر عراق، حوادث این کشور را برنامه آشکار جنگ طلبانی توصیف کرد که خواستار بازگرداندن عراق به دوران سابق از طریق جنگ فرقه ای است.
بسیاری از سیاستمداران عراقی افزایش حملات تروریستی در این کشور را نتیجه اقدامات تحریک آمیز ترکیه و قطر در حمایت از گروه های مسلح می دانند.


ناظران معتقدند نابسامانی اوضاع امنیتی نتیجه اقدامات طرف های خارجی است که هدفشان توقف روند سیاسی در کشور و به خشونت کشیدن منقه است.
صالح مطلک معاون نخست وزیر عراق نیز گفته است: می خواهم به مردم عراق اطمینان بدهم که ما مصمم به بازگرداندن امنیت، ثبات و زندگی طبیعی عراقی ها هستیم و نمی گذاریم وحشت بر مردم حاکم شود.

29-00:06

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها