پوتین به خواست نتانیاهو گوش نداد

پوتین به خواست نتانیاهو گوش نداد
جمعه 10 خرداد 1392 - 19:07

العالم - منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که رئیس جمهوری روسیه به درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تحویل ندادن سامانه های موشکی اس 300 به سوریه بی توجهی کرد و تهدیدهای نتانیاهو را نادیده گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم بنیامین نتانیاهو به ولادیمیر پوتین گفت که برای منهدم کردن موشک های اس – 300 و پیش از آغاز آموزش استفاده از آن به نیروهای ارتش سوریه ، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

اما پاسخ پوتین این بود که، روسیه مصمم به اجرای قرارداد تسلیحاتی خود با سوریه است.

روزنامه معاریو به نقل از منابع دیپلماتیک غربی نوشت: رئیس جمهوری روسیه در دیدار با نخست وزیر اسرائیل درباره احتمال کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از قدرت و تأثیر این امر در امنیت منطقه ای ابراز نگرانی کرد و نتانیاهو نیز اعلام کرد که اسرائیل درباره احتمال ارسال سلاح های پیشرفته به حزب الله لبنان بسیار نگران است .

این روزنامه اسرائیلی افزود : پوتین در پاسخ به اظهارات نتانیاهو گفت که اسرائیل برای اجتناب از درگیر شدن با سوریه ، می تواند کاروان های حامل اسلحه را هنگام ورود به لبنان بمباران کند.

با این حال به دنبال تحویل نخستین محموله موشک های اس 300 به سوریه ، مقام ها و کارشناسان رژیم صهیونیستی در تلاش هستند که از اهمیت این موضوع کاسته و فاصله تحویل موشک ها تا بهره برداری از آن را طولانی معرفی کنند.

درهمین حال نتانیاهو در دیدار با رؤسای سرویس های امنیتی برای بررسی مساله وصول اولین محموله موشک های اس – 300 به سوریه ، دستور داد که ماسک های ضد گاز شیمیائی برای همه اسرائیلی ها تولید و پناهگاه های بلااستفاده بازسازی شود .

رؤسای سرویس های امنیتی اسرائیل همچنین به بررسی نحوه مقابله با موشک های اس – 300 که اولین محموله آن به سوریه انتقال یافته است ، می پردازند و نتانیاهو نیز اعلام کرد که ارتش خود را برای مقابله با خطرات ناشی از استفاده سوریه از موشک های اس – 300 آماده می کند .

نتانیاهو گفت : ما در عصر موشک که خطری برای مناطق مسکونی است ، زندگی می کنیم و باید خود را برای حملات موشکی احتمالی آماده کنیم . ما باید قدرت دفاعی و هجومی خود را برای عصر جدید " جنگ ها " بالا ببریم  . ده ها هزار موشک در مناطق اطراف اسرائیل مستقر شده است که تهدیدی برای اسرائیل محسوب می شود .

نتانیاهو درباره احتمال دخالت اسرائیل در امور سوریه گفت : اسرائیل در صورت لزوم برای حفظ امنیت خود دخالت خواهد کرد .

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیروز( پنجشنبه ) اعلام کرد که کشورش نخستین محموله موشک های اس 300را از روسیه دریافت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها