ترور نافرجام عالم لبنانی در صیدا

ترور نافرجام عالم لبنانی در صیدا
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 11:51

"شیخ ماهر حمود" از علمای بارز اهل سنت لبنان از سوء قصد جان سالم به در برد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خودروی شیخ ماهر حمود امام مسجد "قدس" در شهر صیدا صبح امروز هدف تیراندازی قرار گرفت.
خودروی شیخ ماهر حمود در این حمله تروریستی هدف چندین گلوله قرار گرفت، ولی هیچکدام از گلوله ها به وی آسیبی نرساند. مهاجمان ناشناس توانستند به راحتی از محله حادثه فرار کنند.
تحقیقات پلیس لبنان برای شناسایی تروریستهای مهاجم آغاز شده است.
شیخ ماهر حمود در لبنان به عنوان یکی از علمای میانه رو و حامی حزب الله لبنان و مقاومت شناخته می شود که همواره بر مخالفت خود با فتنه مذهبی تأکید کرده است.

شيخ ماهر حمود از برجسته ترين علماي اهل سنت لبنان است كه با جريان وهابي سلفي تكفيري در اين كشور مقابله مي كند. او همچنين از  مقاومت اسلامي لبنان و حزب الله در رويارويي با رژيم صهيونيستي حمايت مي كند.
بر اساس برخي خبرها كه حدود دو ماه قبل منتشر شد، القاعده و سازمان هاي وهابي سلفي مرتبط با عربستان و قطر از جمله جماعت " شيخ احمد الاسير" نام شيخ حمود را به خاطر مواضع وي درباره حزب الله و ايران و مقابله اي كه با جريان وهابي سلفي دارد، در فهرست ترور خود قرار داده اند.
وي درباره جريان وهابي سلفي و گروه هاي وابسته به اين جريان معتقد است كه آن ها به رژيم صهيونيستي براي ادامه تجاوزاتش كمك مي كنند و براي ايجاد جنگ طايفه اي ميان اهل سنت و شيعه در راستاي طرح آمريكا [در منطقه] تلاش مي كنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها