نخست وزیر لبنان: حزب الله، مظهر مقاومت است

نخست وزیر لبنان: حزب الله، مظهر مقاومت است
جمعه 10 خرداد 1392 - 14:35

تمام سلام كه مامور تشكيل كابينه لبنان است، در گفتگو با یک روزنامه فرانسوی تاکید کرد: حزب الله مظهر مقاومت است و حضور آن در سوريه چيزي را تغيير نخواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، تمّام سلام در مصاحبه با روزنامه لوفيگارو فرانسه، در پاسخ به سوالي درباره موضع خود در خصوص تصميم فرانسه مبني بر قرار دادن نام شاخه نظامي حزب الله در ليست گروه هاي تروريستي، گفت: اتحاديه اروپا در تصميمات خود آزاد است، اما به نظر من حزب الله، یک جنبش مقاوم است و مادامي كه كشور ما در معرض تهديد و اشغال رژيم اشغالگر اسرائيل قرار دارد و اين رژيم همواره حاكميت لبنان و تماميت ارضي اين كشور را نقض مي كند، اين وضعيت تغيير نخواهد كرد.

 

وي افزود: دخالت حزب الله در سوريه، در اين حقیقت تغييري ايجاد نخواهد كرد.

 

سلام تاكيد كرد: لبنان بايد حتي الامكان خود را از حوادث و رويدادهاي سوريه دور نگاه دارد، زيرا اوضاع در اين كشور متشنج و ناآرام است و بايد وحدت ملي را به هر قيمتي حفظ كرد.

سلام اظهار داشت: دخالت نظامي حزب الله امور را تسهيل نخواهد كرد، اما دليلي هم براي تسليم شدن وجود ندارد.

 

تمام سلام همچنين در پاسخ به سوالي درباره تصميم اتحاديه اروپا مبني بر لغو ممنوعيت ارسال سلاح براي مخالفان سوري گفت: تاثير جنگ سوريه بر لبنان به يك واقعيت عيني و ملموس تبديل شده است و به اعتقاد من، قدرت هاي بزرگ مسئوليت دارند تا راهكار سياسي را براي بازگرداندن آرامش به سوريه به كار گيرند زيرا راه كار نظامي بسيار ويرانگر خواهد بود و در صورت اجراي راه كار نظامي، سوريه بهاي سنگين آن را خواهد پرداخت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها