رمز موفقیت امام خمینی (ره) از نظر امام مسجد قدس

رمز موفقیت امام خمینی (ره) از نظر امام مسجد قدس
سه شنبه 14 خرداد 1392 - 21:29

صيدا، العالم ـ امام مسجد قدس در شهر صيداي لبنان، نداشتن وابستگی به غرب و شرق را رمز موفقيت امام خميني (ره) دانست.

"شيخ ماهر حمود" روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه العالم گفت: مهم ترين نکته اي كه امام خميني (قدس سره الشريف) را از ديگران متمايز مي كند این بود که شعارهای ایشان مانند "نه شرقي، نه غربي" همواره صادقانه بوده و عملی می شدند؛ برخلاف شعارهاي ديگر انقلابها و احزاب كه فقط مصرف داخلي داشت و برای فریب مردم و موافقت آنان با حاكم يا حكومت جديد سر داده می شد.

وي افزود: با وجود اینکه در آن زمان استكبار امريكا بسيار بدتر از اتحاد جماهير شوروي سابق بود، امام خميني (ره) به هیچکدام از این دو طرف ضد دیگری متمایل نشد، آن هم در زمانی که كشورها وابسته به اردوگاه غرب یا شرق بودند.

امام مسجد قدس در صیدا خاطرنشان کرد: استكبار آمريكايي تلاش كرد انقلاب اسلامي ايران را به سمت خود متمایل کند و این کشور را در اردوگاه خود و در مقابل اردوگاه شوروی سابق قرار دهد؛ اما پایبندی و عمل به شعارهاي استقلال طلبانۀ امام خمینی (ره) موجب بقاي انقلاب اسلامي و تداوم آن شد.

وي تصریح کرد: امام خميني (ره) به جهانيان فهماند كه يك عالم ديني دغدغه ها و مشكلات جامعه و معضلات مردم را درك مي كند و سعي مي كند تا حد امكان براي آنها راه حل بيابد.

امام مسجد قدس در صيدا تأکید کرد: مساله فلسطين، رهایی از ظلم و ستم، مقابله با طاغوت امريكايي و صهيونيستي و شكست دادن طرح هاي توسعه طلبانه آنها در جهان عرب و دنیای اسلام از اولويتهاي امام خميني (ره) بود، از سوی دیگر ایشان همواره بر يكپارچگي مسلمانان براي كسب قدرت بيشتر و تاثيرگذاري بيشتر تاكيد داشت.

شيخ ماهر حمود خاطرنشان كرد: امام خميني (ره) توانست مشكلات و خواست و اراده ملت را در كانون توجه جهان اسلام قرار دهد تا از طريق ارتباط با ملت، نمونه اي عملي و راهبردي در اختيار كشورهاي جهان قرار دهد و اين امر در واقع رمز موفقيت ايشان بود.


11:30

پربیننده ترین خبرها