بیلبوردهای موسس جریان الحوثی در خیابان های صنعا

بیلبوردهای موسس جریان الحوثی در خیابان های صنعا
چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 17:54

حوثی های یمن امروز چهارشنبه پیکر "حسین بدرالدین الحوثی" بنیانگذار جنبش حوثی را که 9 سال پیش در درگیری با ارتش رژیم سابق یمن ناپدید شده بود، به خاک سپردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حوثی ها تعداد قابل توجهي از تصاوير و پوسترهايي از شهید بدرالدین الحوثی در نقاط مختلف و در خيابان هاي شهرهاي يمن به خصوص صنعا پایتخت این کشور نصب کرده اند که باعث عصبانیت برخی طرف های عربی به خصوص قطر و عربستان شده است.

بر روي هر يک از اين تصاوير، عبارت هايي درباره شهيد "حسين بدرالدين الحوثي" نوشته شده است. براي نمونه بر روي يکي از آنها نوشته شده: "با بازوي حق آنان را شکست دادي و با موضع گيري هاي با ثبات بر آنان پيروز شدي" و بر ديگري اين عبارت نوشته شده است که "فرياد تو همچنان طنين انداز است و عرش مستکبران را خواهد لرزاند".

حوثی ها 27 ماه رجب جاری مصادف با سالروز اسرا و معراج پیامبر اکرم(ص) را به عنوان زمان تشییع و خاکسپاری پیکر رهبر شهید خود اعلام کرده اند و تحلیلگران این امر را حامل پیام های سیاسی و دینی  می دانند که هدف آن بزرگداشت جایگاه بنیانگذار جنبش حوثی است.

از سوی دیگر "عبدالسلام محمد" رئیس مرکز پژوهش های صنعا در گفت وگو با پایگاه خبری الجزیره گفت: اعطای اجازه به حوثی ها برای نصب تصاویر بنیانگذار جنبش حوثی در خیابان ها و بیان افکار و عقاید آن به شیوه مسالمت آمیز در حقیقت باعث تشویق حوثی ها به ورود در روند سیاسی و تاسیس حزب سیاسی می شود.

اما سخنگوی حوثی ها در کنفرانسی خبری اظهار داشت که نصب تصاویر شهید حسن الحوثی در خیابان های صنعا امری طبیعی و متناسب با حجم مصائبی است که در معرض آن قرار گرفته است.
"علی ناصر البخیتی" به پایگاه خبری الجزیره گفت: شهید حسین الحوثی
از چنان جایگاهی برخوردار است که دوستدارانش هزاران تصویر از وی در خیابان های بسیاری ا زشهرهای یمن نصب خواهند کرد زیرا میلیون ها یمنی سید حسین الحوثی را الگوی خود می دانند.

"یاسین التمیمی" تحلیلگر سیاسی یمنی نیز هدف از تعیین روز 27 رجب به عنوان زمان تشیییع و خاکسپاری پیکر حوثی را تثبیت جایگاه ، نام و نقش شهید الحوثی به عنوان الگویی برای پیروانش بیان کرد تا ادامه دهنده راه او باشند.

التمیمی پایگاه خبری الجزیره گفت: نکته جالب در این میان آن است که تصاویر الحوثی با حمایت و مشارکت شبهه علنی بین دو طرف جنگ صعده، حوثی ها و بقایای رژیم صالح، بر  در و دیوار صنعا نصب شده است.

وی گفت: نصب تصاویر الحوثی به همراه شعارهای متعدد در صنعا را می توان نوعی جشن دیرهنگام پیروزی حوثی ها بر سیاست های تحمیلی و ارتش رژیم سابق یمن دانست.

"حسين بدرالدين الحوثي" در درگيري ها ميان نيروهاي جنبش حوثي با نيروهاي ارتش رژيم سابق يمن در سال 2004 ميلادي در کوهستان "مران" در استان صعده ناپديد شد. مدتي بعد رسانه هاي دولتي خبر شهادت وي را اعلام کردند اما جنبش حوثي اعلام کرد که اين مسأله ثابت نشده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها