سفیر سوریه در اردن:

درمان پاتریوت، موشک اسکندر است که ما داریم

درمان پاتریوت، موشک اسکندر است که ما داریم
چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 19:23

پس از آنکه آمریکا اعلام کرد با پایان رزمایش چند ملیتی در اردن با نام "اسد المتاهب2" موشک‌های ضدموشک پاتریوت به همراه جنگنده‌های اف 16 در اردن باقی خواهند تا به زعم کاخ سفید در برابر موشک‌های ارتش سوریه علیه اردن از این کشور محافظت کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ پس از این اظهارنظرها بود که ژنرال بهجت سلیمان سفیر قدرتمند و با نفوذ سوریه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کرد که پاتریوت‌ها هیچ دردی را دوا نخواهد کرد، چرا که درمان آن را داریم و آن هم موشک اسکند است.
بهجت سلیمان نوشت: برای کسانی که خود را به جهالت زده‌اند و حقشان است بفهمند و بر من واجب است که بدانند: اگر آنها دچار بیماری پاتریوت شده‌اند، درمان آن پیش ماست؛ موشک اسکندر به صورت گسترده در اختیار ارتش سوریه قرار داد.
گفتنی است موشک اسکندر به عنوان یک موشک میان برد – با برد 500 کیلومتر – به عنوان سریع‌ترین موشک زمین به زمین جهان هر سپر موشکی را پشت سر می‌گذارد و سیستم پاتریوت توان مقابله با آن را ندارد.
سخنان بهجت سلیمان در حقیقت پاسخی راهبردی به درخواست‌های مقامات اردنی برای دریافت موشک پاتریوت و همچنین ترکیه که با استقرار موشک‌های ناتو فکر می‌کند می‌تواند در برابر قدرت تهاجمی ارتش سوریه مقابله کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها