وزیرخارجه لبنان: حزب الله از لبنانی ها دفاع می کند

وزیرخارجه لبنان: حزب الله از لبنانی ها دفاع می کند
پنج‌شنبه 16 خرداد 1392 - 07:57

وزیر خارجه لبنان تأکید کرد، حزب الله در حال جنگ در حلب، درعا، دیرالزور، ادلب یا قامشلی نیست.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "عدنان منصور" تأکید کرد: حضور گروهی از نیروهای حزب الله در حومه القصیر اقدامی جهت پیشگیری و پیشدستی برای حمایت از نزدیکان، فرزندان و خانواده های لبنانی در مقابل گروه های مسلح است.
عدنان منصور تأکید کرد: گروه های مسلح به دنبال آن بوده اند با حمله و قتل و گروگان گیری، از این خانواده های لبنانی به عنوان ابزاری برای باج گیری استفاده کنند .. مانند همان اتفاقی که برای زائران بیگناه لبنانی در منطقه "اعزاز" (شمال حلب) روی داد و اکنون یک سال از آن می گذرد و همچنین مانند سر بریدن 3 تن از محافظان منزل سفیر لبنان در دمشق و انداختن سر این سه محافظ در چند متری محل سکونت سفیر.
وزیر خارجه لبنان در نشست وزرای شورای اتحادیه عرب در قاهره گفت: لبنانی های ساکن روستاهای سوری، به دلیل اقدامات گروه های مسلح در القصیر و حومه آن که شامل 20 روستا است، متحمل خسارتهای سنگینی شده اند .. که از جمله آنها می توان به قتل، تهدید، مهاجرت، آدم ربایی و ویران کردن منازل، مساجد، کلیساها و مصادره اراضی و محصولات کشاورزی اشاره کرد.
عدنان منصور اظهار داشت: لبنانی های ساکن این روستاهای سوری در مقابل این تجاوزات گروه های مسلح کمیته های مردمی مسلحی تشکیل دادند و از نزدیکان خود در لبنان خواستند که به آنان در دفاع از جان و مال و ناموس خود در برابر حملات گروه های مسلح کمک کنند.
عدنان منصور خاطرنشان کرد: نفوذ عناصر مسلح به لبنان و تهیه سلاح به مشکلی خطرناک تبدیل شده است، و این امر امنیت و ثبات لبنان را تهدید می کند.
وی با اشاره به مهاجرت صدها هزار آواره سوری و هزینه های سنگین این امر برای کشور کوچک لبنان، تأکید کرد: ما به عنوان یک کشور عربی خواستار خروج سوریه از بحران هستیم، و تأکید می کنیم که این امر با انتقام جویی حل نمی شود بلکه راه حل این مشکل گفت و گوی سیاسی بین سوری ها است.
وزیر خارجه لبنان ادامه داد: شمار لبنانی های ساکن شهر القصیر بیش از 35 هزار خانوار است که از حقوق مشابهی با برادران سوری خود در زمینه امتلاک اراضی و منزل، کار، آموزش، بهداشت و غیره برخوردارند.

پربیننده ترین خبرها