پژوهشگر ترک:

اردوغان خود را سلطان بلامنازع می داند

اردوغان خود را سلطان بلامنازع می داند
جمعه 17 خرداد 1392 - 21:34

استانبول، العالم - پژوهشگر سیاسی، علت ادامه تظاهرات و اعتراضات مردمی در ترکیه را "لجاجت" رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور دانست که خود را "حاکم مطلق و سلطان بلامنازع" ترکیه می داند.

"حسنی محلی" روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با درخواست از ملت ترکیه برای شکستن مانع ترس و عدم بازگشت به منازل، افزود: اردوغان فکر می کند ملت ترکیه هنوز با اوست.   

محلی ادامه داد: بسیاری از روزنامه نگاران نزدیک به اردوغان می نویسند که علت لجاجت اردوغان در برابر اعتراضات، "غرور" اوست که فکر می کند قادر است هر آنچه می خواهد، به ملت ترکیه تحمیل کند. 

وی تصریح کرد: دلیل اعتراضها بازسازی میدان تقسیم مطرح نیست، بلکه شیوه خشن پلیس و واکنش افکار عمومی مطرح است و بر اساس نظرسنجی یک دانشگاه از شرکت کنندگان در تظاهرات میدان تقسیم، حدود 9 درصد از آنان در انتخابات اخیر به اردوغان رای داده بودند.

این پژوهشگر ترک خاطرنشان کرد: این موضوع ثابت می کند که بر خلاف نظر اردوغان، تظاهرکنندگان "آشوبگر" نیستند، بلکه اکنون حتی افرادی که به وی رای دادند، از سیاست داخلی و خارجی وی به ویژه در قبال سوریه ناراضی اند.  

حسن محلی یادآور شد: تظاهرات فقط به میدان تقسیم استانبول محدود نیست، بلکه مناطق و شهرهای مختلف ترکیه را در بر گرفته است که نشان می دهد تا وقتی موضع اردوغان تغییر نکند، ملت نیز به خانه نمی رود. البته ممکن است سیاست امنیتی اردوغان مردم را به بازگشت به خانه وادار کند، اما آنچه در ترکیه به وقوع پیوست، نشان داد که ملت ترکیه توانسته دیوار ترس را بشکند.

محلی افزود: ملت ترکیه از نیروهای امنیتی، نظامی و تانک نمی ترسد، چون دریافته اردوغان برای زندگی روزمره آنان، و حتی آزادی و دمکراسی خطرناک است.
MKH-7-15:4

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها