فیلم جنجالی تروریست های بلژیکی در سوریه

شنبه 18 خرداد 1392 - 12:08

تلویزیون بلژیک فیلمی را پخش کرد که در آن چند تروریست بلژیکی سر یک مرد را در سوریه می برند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دادستانی فدرال بلژیک در امور تروریسم، تأکید کرده که فیلم منتشر شده از سوی شبکه "وی تی ام" را بررسی خواهد کرد.
"لیوی بیلینز" سخنگوی دادستانی بلژیک هدف از این تحقیقات را اطلاع از سفر تروریستها از بلژیکی به سوریه اعلام کرد.
این فیلم 2 دقیقه ای طی روزهای اخیر منتشر شده، و این شبکه بلژیکی به دلیل خشونت آمیز بودن آن برخی از صحنه هایش را حذف کرده است.
در این فیلم، تروریستها با یکدیگر به زبان هلندی و بلژیکی صحبت می کردند. آنان همچنین با یکدیگر با لهجه بلژیکی به زبان فرانسه صحبت کردند.
وزرای 8 کشور اروپایی از جمله فرانسه، بلژیک و هلند اخیرا در نشستی در بروکسل تصمیم گرفته اند که در زمینه مقابله با خطرات سفر جوانان اروپایی به سوریه برای پیوستن به گروه های تروریستی، با یکدیگر همکاری کنند.
وزیر کشور فرانسه تأکید کرده است که بیش از 600 اروپایی از جمله 120 فرانسوی از آغاز جنگ در سوریه به این کشور رفته اند.
مسؤولان بلژیکی نیز تأکید کرده اند که ده ها بلژیکی از مناطق فلاندر و بروکسل در سوریه در کنار گروه های مسلح و تروریستی در حال جنگ هستند.
با وجود اذعان غرب به ارتباط گروه های تروریستی و مسلح در سوریه با القاعده، کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنان همچنان بر ادامه ارسال کمکهای مالی و تسلیحاتی و لجستیکی به این گروه ها پافشاری می کنند. امری که به عقیده ناظران به هدف کمک به منافع رژیم صهیونیستی در منطقه و نابودی و تجزیه سوریه صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها