وفاق درباره وضعیت وخیم بحرین هشدار داد

وفاق درباره وضعیت وخیم بحرین هشدار داد
شنبه 18 خرداد 1392 - 14:34

عضو دبيرخانه جمعيت اسلامي الوفاق ملي بحرين وضعيت حقوق بشر، اوضاع اقتصادي، تجاري و رشد و توسعه در بحرين را وخيم اعلام كرد و افزود: اين وضعيت نشات گرفته از بحران و اختلال سياسي در كشور است.

"مجيد ميلاد" روز شنبه در گفت وگو با شبكه العالم تاكيد كرد كه اصلاح وضعيت بحرین تنها در سايه فراهم كردن زندگي عادلانه و برابر برای همه شهروندان ميسر می شود؛ زيرا درغير اين صورت، حركت به سمت توسعه اي فراگير كه رژيم از آن سخن مي گويد، غيرممكن خواهد بود.

مجید ميلاد گفت: پیش از هر چیز بايد وضعيت نابسامان سياسي، تمرکز گرايي و استبداد اصلاح شود.

وي خاطرنشان کرد: آیت الله شيخ عيسي قاسم روحاني بارز بحرين دیروز در خطبه هاي نماز جمعه به ارزيابي دقيق وضعيت كشور و وجود نقص و اختلال سياسي در رژيم حاكم پرداخت.

مجید ميلاد اظهار داشت: از بارزترين مصاديق اختلال سياسي در بحرين بي عدالتي و تبعيض بين شهروندان، استبداد و تمرگز گرايي است و در نتيجه اصلاح اين كاستي ها نيازمند حركت به سمت عدالت و برابري است.

وي در ادامه به شكست جلسات گفت وگو بين مخالفان و حكومت اشاره كرد و گفت: جلسه بيستم گفت و گوها به صورتی بود که هيچ يك از طرف ها سخن ديگري را نشنيدند و تنها حرف خودشان را زدند درحالي كه مخالفان رژيم بحرين موضوع حضور منصفانه و متناسب شركت كنندگان در جلسات با توجه به پايگاه خود در جامعه را مطرح كردند؛ طرف مقابل از اصول و مباني و ارزشها سخن گفت بدون اينكه خواسته هاي مخالفان را بشنود لذا گفت وگو به علت مواضع حكومت و طرفدارانش به شرايط نااميد كننده اي رسيد.

عضو دبيرخانه جمعيت اسلامي الوفاق ملي بحرين به افزايش حملات سركوبگرانه رژيم عليه روستاهاي اين كشور اشاره و خاطرنشان كرد: رژيم با ايجاد برخي بحران ها بهانه هايي را براي حمله به روستاها فراهم و تلاش مي كند سركوب مردم را به نوعي توجيه کند.

وي افزود: انگيزه رژيم از اينگونه اقدامات مجازات گروهي ساكنان روستاها است زيرا آنها بر ادامه جنبش مسالمت آميز و خواسته هاي مشروع خود تاكيد مي كنند.
مجید ميلاد درباره مطلب منتشر شده در هفته نامه المنار چاپ فلسطين درباره ملاقات وليعهد بحرين با يك مسؤول صهيونيستي در سفر كنوني اش به واشنگتن گفت: هنوز انجام چنين ملاقاتي تاييد نشده است اما مخالفان رژيم بحرين و همه ملت اين كشور بر مخالفت خود با هرگونه تماس يا ملاقات يك مسؤول عرب با هريك از مسؤولان صهيونيستي تاكيد دارند.
Ma.14:43.7

پربیننده ترین خبرها